3g6 J. VAN IPEREN OVER DE
hem bevolen wierdals 't wareeen kort
uittreksel van den inhoud dezes Lieds:
welke verkortinge meer aan den Hifto-
riefchryver te wyten isdie eerlang het
Lied zelf ftond op te gevendan wel aan
Jehovahs uitfpraak toen ter tyd: dus ik niet
en twyffele,of dat Lied werd toen reeds
oorfprongeJyk en autbentyk. van dien Je
hova zelf opgezegd. Anders was er geen
famenhang in 't verhaal en het tweemaal
herhaalde van nK?n rrmn. Dit of Dat
of, gelyk wy gewoon zyn te fchryven
femeld of bovengemeld Lied, zou geene
ieteekenisfe hebben. Ik kan ook niet
zien, waarom fijwr? rnirv? deze wet, in
den famenhang, vs. 24 benoemd, iets
anders zou kunnen zyn, dan even dit
zelfde Liedin 't welk de eerde Wetta
fel allernadrukkelykst word opgehelderd
en op alle tyden toegepast. In Kappa-
docien verkoren de Mazaceners eenen
Noyaiïoveenen Wetzïnger,die de Wetten
van Charondas, in verfen gebragt, zal
hebben opgefneden": gelyk uit het verhaal
van strabo is op te maken (g). Maar
hoe dit ook wezen magde voornaamde
fpre-
(g) Geogr. L. XIÏ. p. 539. mibi pag. 813. Amft.
1707. Conf. montanüs ad c m s a k. 1. c.