O. I. SCHEPEN. 241
dervonden, op Zuiderbreedte van 37
graden, dat ae tegen boord aange-
lorde pek- en teer-vacen over boord
Ipoeldenin welk geval 'er veel wa«
ter door de lyfnaden en luiktjes tus-
fchen deks komt; de lading in 't
ruim lydt als dan ook veel gevaar
om nat en bedorven te worden, gc-
lyk ik met het chip Duinenburg 1708.
33 heb bygewoond.
Hier van heeft men op een drie-
33 dek-fchip geen gevaar; want als 'er
33 water op het dek komt, is het 'er
33 genoegzaam zo gaauw weder af, als
33 dat het 'er opgekomen istot dus
verre.
ik zal niet voortgaan, om meer drin
gende en hier nabykomende gevallen,
door my en anderen bygewoond, aan-
tehalendewyl het op een en het
zelfde, als de reeds gehelde bevindin
gen, zou moeten uitkomen: alleenlyk
voege hier nog by, dat een wolk-breuk
gevaarlyk voor een kuil-fcbip is, welk
gevaar op een drie-dek-(chip door het
toeleggen der luiken van het eerile dek
met brezennings over de roosters
wordt weggenomen.
Het is door het derde dek., dat de
VU &EEU Q Etl-