iö2 verbetering
hoorde zoo veel mogelyk geleerd te
worden naar de regels van een goede
Grammaire: de eerst aankomenden moe
ten vooral wel leeren Declineren en Con
jugeren en voorts moet eenige reizen
ten minden vier maaien in de week
op elke Clasfe een thema gemaaktna-
melyk een zeker opftel uit het Neder-
duitsch in 't Fransch overgebragten
dagelyks een zeker gedeelte uit een
Fransch werk van dyi en fmaakbuiten
den fchooltyd in 't Nederduitsch over
gezet, en in de School verbeterd en
vervolgens geëxpliceerdworden. Doch
die van de hoogde Clasfe dient men te
oeffenenom onderfcheidene Autheurs
voor de vuist te explicéren.
Waar uit men dan ligtelyk begrypt,
dat een goed onderwyzer in een Fran-
fche School beide de taaien, de Neder-
duitfche en Franfchewel eenigzins
grondig behoorde te verdaan.
Van de feilen in de Thêmas zoo wel
als de Ignorantien in de lesfenbehoort
door den Monfieur nauwkeurige aante-
keninge gehouden te worden, en vol
gens dezelve de promotien en uitdeelmg
der pry zen te gefchieden.
2. Dj-