DER SCHOOL EN. 219 Integer vitas, fcclerisque purus Non eget, &c. de iode van Boek II. ad Licinum. ReEiius vives Lioini&c. en andere van dat foort, zoude ik, Recfor zynde, liever by herhaaling laaten expli ceren in het geheugen prenten en de jonge luiden by het fraaije en aangenaame ftilhouden. Een R.eclor ondertusfchen indien hy wys en voorzichtig wil handelenmoet niet eens de reden zeggen waarom hy deze of die Rukken overflaat, anderzins heeft niet zelden plaats, Nitimur in yeti- tum(j'c. Kan hy niet eene keuze maa- kenzonder daarvan juist rekenfchap te geven en zeggen by voorbeeld nu gaan wy eens tot die over, deze is zeer leerzaamof de zoo veelfte is eene fraaije Odelaaten wy die nu expliceren; of» die nu volgt is wat duifter en zeer moeije- lyk (gelyk dit van fommigen der gemel de, vooral voor jonge luiden, wel zeker zoo is,) die zullen wy liever voor als nog overflaan! of iets diergelyks? In

Tijdschriftenbank Zeeland

Archief | 1782 | | pagina 361