DER SCHOOL EN. 219
Integer vitas, fcclerisque purus
Non eget, &c.
de iode van Boek II. ad Licinum.
ReEiius vives Lioini&c.
en andere van dat foort, zoude ik, Recfor
zynde, liever by herhaaling laaten expli
ceren in het geheugen prenten en de
jonge luiden by het fraaije en aangenaame
ftilhouden.
Een R.eclor ondertusfchen indien hy
wys en voorzichtig wil handelenmoet
niet eens de reden zeggen waarom hy
deze of die Rukken overflaat, anderzins
heeft niet zelden plaats, Nitimur in yeti-
tum(j'c. Kan hy niet eene keuze maa-
kenzonder daarvan juist rekenfchap te
geven en zeggen by voorbeeld nu
gaan wy eens tot die over, deze is zeer
leerzaamof de zoo veelfte is eene fraaije
Odelaaten wy die nu expliceren; of»
die nu volgt is wat duifter en zeer moeije-
lyk (gelyk dit van fommigen der gemel
de, vooral voor jonge luiden, wel zeker
zoo is,) die zullen wy liever voor als nog
overflaan! of iets diergelyks?
In