360 verbetering
Schooien komen, al fpeelende de letteren
leeren C2-)- zag by eenen myner
goede vrienden onlangs iet diergelyks
die voor zyn kind't welk nog maar wei
nig woorden kon napraatenletteren van
eenen duim lengte op dik papier getekend
had, welk kind al fpeelende, en door de
kamer loopende, nu en dan een letter aan
greep, noemde, en 'er mede fpeelde.
De letteren dus aangeleerd hebbende
moeten zy ook fpellen, hier komen de-
zelvde prentjes te pasde Meefteres gaat
dan by eenige zitten zy legt de a en b
naast elkander, en zegt, a-, baben
vraagt wie kan dat na zeggen? op hoop
van belooning zullen zy wel fpoedig dit
kunnen naroepen 0, b ab; vooral in
dien hier onder ook een en ander isdie al
wat van de kunst verflaat: op dezelvde wy-
ze kan zy uit die letteren ailerleie letter-
greepen vormenen na dat zy dit eenige
reizen met hen herhaald heeft, zal zy na
eenige dagen die prentjes ai kunnen om-
keeren, en het geene onder aangedrukt is.,
hen
(22) Deeze manier van de letteren te leeren fchy»t
pog veel eenvoudiger, dan die, welke rcllin op
geeft, l.'L T. i.p. Sr,