394 VERBET. DER SCHOOLEN.
nen afneemen uit het getal der tegen
woordige Meefters indien deeze allen
een ruim beftaan hebben dan kan men
zulk een getal behouden of anderzins
vermeerderen of verminderen, naar maate
zy wel of niet hebben kunnen beftaan.
Maar nog iet, en daar mede eindige ik.
Is zulke verbetering in te voeren wel raad
zaam vooral op de Dorpendenkt men
niet aan zeker a5 b, c. boek? Doch hier
omtrend zeg ik alleenlykdat men dan
nooit van verbeteren fpreeken moet, om
dat de domfte menfchen altoos by het ou
de zweeren; goed, of niet goed, dat raakt
niet: daarenboven eene waare verbetering
kan zonder de hulp der Overheid nimmer
gefchieden maar onder derzelver opzigt
zal hier geene zwaarigheid zyn. Eindelyk
deeze Meefters en Meefteresfen zyn ook
zeer gefchikt om menfchen, die nog maar
iet van het menfchelyke bezitten, op eene
langmoedige wyze eenigzins te overreden
van de nuttigheid van zulke verandering.
La Nature nous montre la difference in ff
nieque la culture met entre deux ter-
resd'ailleurs affez femhlables.
VER-
ROLL IN.