4#8 VERBETERING
fte zyne eigene kragten te beproe
ven, en in het 1 aatlte de bewerking
aan de andere zyde der leije, tot 3
en 4 maal toe te doen herhaalenten
einde uit de vergelyking der bewer
kingen zynen misllag kenbaar te doen
worden.
Qö D 2 leerlingendie omtrent even ver
gevorderd zyn, eens of twee maal
ter weeke eenige formnen op te gee-
ven en wie dezelve het vaardigfte
maakten en het grondigst verftonden,
met den vereischten lof of eenige
kleine Eerpryzen te befchenken.
Ten derden, indien men de Rekenkun
de aan iemand in het byzonder leeren
moest, zoude ik het gebruik der Boeken
afkeuren tot dat de Leerling alle de
door my opgegeeven regels grondig vcr-
llondedanin de Schooienlaat de tyd
wegens het aantal der Leerlingen dikwyls
niet toe, dagelyks zulk een aantal lommen
op te geeven.
Men bediene zich dan aldaar van een
boek maar welk zal men gebruiken
Bartjens van Lintz zy zyn goed en
nuttig, maar zyn 'er niet een aantai voor-
ftei»