DER SCHOOLEN. 431
Ten zesden; Alle de benamingen, die
men by de Schryvers aan onderscheidene
regels gegeeven vindt, hebbe ik niet op-
gegeeven, maar alleen het noodzakelykfte
voorgefteld.
Veele zoude men ook onder eene bena
ming kunnen betrekken; terwyl andere,
als de progresfienwortekrekking, enz.
zoo zeer niet tot het lagere gedeelte der
Rekenkunde behooren hoewel zy ook
zoms met veel nuten ter merkelyke
bekortinge, daar in kunnen gebruikt wor
den. Als er geen my zeenz.
[De Arithmeticavan Bias fiere is waardig
te worden aangepreezen en Schoolmee-
fters, die met kennis en oordeel wenfchen.
te handelen in deeze wetenfchapzullen
veel aanleiding ontvangen uit het Grondige
onderwys in de behandelinge der Breuktallen
door Mr. wilh. otto reitz, in het
eerke Deel der Verhandelingen van 't.
Zeeuwsch Genootfchapbl. 293-388.
XII. Psalm-zingen (7).
Onder de verbeteringewelke de ge-
meene
Ql) Boven bl. 61.