ÏO
vreemdelingschap spreken de vrome Aartsva
deren van hun tegenwoordig leven; maar zij
die al zoo spreken betoonen zij niet klaarlijk
dat zij een beter V at Ierland zoekenhetwelk
aanstaande is? treffend is ook hier het reeds
zoo vroeg gehoekt verhaal der opneming van
den Godvruchtigcn Henoch enworden wij
door helzelve niet regtstreektsop het denk
beeld gebragt, dat ofschoon de mensch ook van
de aarde wordt weggenomen, hij daarom niet
ophoudt te leven en wieecnigzins bekend met
den inhoud der schriften van David en Sa
lomo zoude de talrijke toespelingen zich niet
herinneren welke men in dezelve overal op een
leven na dit leven aantreft? verrukt voelde zich
Davids vriend, Azaf, door deze gedachte,
zijne uitzigtcn werden ruimer, hij vergat bij de
zelve, het leed, en het verdriet der aarde
Want sprak hij Gij zult mij leiden naar uwen
raaden daarna opnemenin heerlijkheid
Gij zi/t de rotssteen mijns harten tot in eeu
wigheiden hoe kon Salomo verklaren, dat
de regtvaarclige tot in zijnen dood vertrouw
de dat de geest des menschen tot God weder
keert die hem gegeven heeftindien hij zich
niet overtuigd had gehouden van een voortdu
rend