26S
sterven en zouden. En hoewel wy nu te vreden zyn nmchten dat die
executie, die men om apparentie van incotivenienti (zoe geseyt
wordt) nyet en sonde hebben dorren openbaerlick doengeschiet
zoude zyn geweest, als boven verhaelt is soe en can nochtans
by ons geensins goet rnaer ter contrarien zeer quaet gevonden worden
datmen het volck die stoutichheyt laet aennemen datsy, zoe onbe-
schaempt en onbevreest hen stellende tegen de justicie, sulcke pro
poosten en woerden daerenboven dorven bruycken en openbaerlick
vuytspreken. Waer inne, zoe verre roet behoorlicke demonstratie
nyet versien en worde, wy nyet anders en konnen gesien dan dat
zulcke stoutichheyt dagelyckx zoe vermeerderen en wassen zal dat int
leste streckelycke inconvenienten daer vuyt te verwachten zyn. tWelck
ons nootelyck veroorsaeekt heeft den Baillin aldaer niet. allen ernst te
belasten en bevelen hem wel neerstelick en particulierlick te infor
meren op den gbenen die de principale motiven en beroegeren syn
geweest des belets der justicie, die eerste reyse, en den gbenen die
hv zal conneti vinden te doen apprehenderen en straffen naer hoer
verdienste. Waer toe wy van zynder Ma' weglven u insgelicxs ordi
neren zeer expresselick die iiandt te houden, nyet konnende ons
geloffelick (geloovelyk) syn, dat, wezende zulcx zoe openbaerlick ge
schiet, men niet en zoude hebben yemande by aensichte cleederei
stemme ofte anderssins vuytteeckenmercken ende kennen konnen.
Ten anderen is ons oock voorgecommeii dalter noch drie gevan
ghen aldaer sitten van de selve secte en even obstinaet, het langer
ophouden van welcke wy nyet en connen verst.'ien dat anders dat
eenich inconvenient can vuytbringen. Nyet konnende daer benevens ons
geno'ecli' vertvonderen dat alsmen die voor t rechte gepresenteert zoude
hebben rrieiï geweygert zoude hebben daer over te staen, ende gesey!
dat men de nyeuwe wet oock wat zoude laeten doen wezende eet
zeer ongefundeerde antwoorde, ontschnlt eïï weygeringe. Waer op wï
nyet en connen u verswvgen, dat gelyck wy bevinden dat men nyet
en zoude konnen ontschuldigen het lange vertreck vande ordel (oor
deel) en vounesse der anabaptisten, zynde ketters soe geabandonneert
nyet alleen van catholycke kercke maer oock van allen anderen
ketteren, wy oock min konnen tevreden zyn dat men het oordeelei
van voors. anabaptisten voorneempt te scliuyven op die nyeuwe wel
ulieden daéromme oock van weghen zyn ér ma' met gelycke ernst be
lastende dat ghv toe siet u hier inne te quyten en ons gheene rede
nen te geven die verneyuwinge der wet te deser oorsaecke lange:
vuyt te stellen en op t'e houden u met den baillin besprekende o|