26S sterven en zouden. En hoewel wy nu te vreden zyn nmchten dat die executie, die men om apparentie van incotivenienti (zoe geseyt wordt) nyet en sonde hebben dorren openbaerlick doengeschiet zoude zyn geweest, als boven verhaelt is soe en can nochtans by ons geensins goet rnaer ter contrarien zeer quaet gevonden worden datmen het volck die stoutichheyt laet aennemen datsy, zoe onbe- schaempt en onbevreest hen stellende tegen de justicie, sulcke pro poosten en woerden daerenboven dorven bruycken en openbaerlick vuytspreken. Waer inne, zoe verre roet behoorlicke demonstratie nyet versien en worde, wy nyet anders en konnen gesien dan dat zulcke stoutichheyt dagelyckx zoe vermeerderen en wassen zal dat int leste streckelycke inconvenienten daer vuyt te verwachten zyn. tWelck ons nootelyck veroorsaeekt heeft den Baillin aldaer niet. allen ernst te belasten en bevelen hem wel neerstelick en particulierlick te infor meren op den gbenen die de principale motiven en beroegeren syn geweest des belets der justicie, die eerste reyse, en den gbenen die hv zal conneti vinden te doen apprehenderen en straffen naer hoer verdienste. Waer toe wy van zynder Ma' weglven u insgelicxs ordi neren zeer expresselick die iiandt te houden, nyet konnende ons geloffelick (geloovelyk) syn, dat, wezende zulcx zoe openbaerlick ge schiet, men niet en zoude hebben yemande by aensichte cleederei stemme ofte anderssins vuytteeckenmercken ende kennen konnen. Ten anderen is ons oock voorgecommeii dalter noch drie gevan ghen aldaer sitten van de selve secte en even obstinaet, het langer ophouden van welcke wy nyet en connen verst.'ien dat anders dat eenich inconvenient can vuytbringen. Nyet konnende daer benevens ons geno'ecli' vertvonderen dat alsmen die voor t rechte gepresenteert zoude hebben rrieiï geweygert zoude hebben daer over te staen, ende gesey! dat men de nyeuwe wet oock wat zoude laeten doen wezende eet zeer ongefundeerde antwoorde, ontschnlt eïï weygeringe. Waer op wï nyet en connen u verswvgen, dat gelyck wy bevinden dat men nyet en zoude konnen ontschuldigen het lange vertreck vande ordel (oor deel) en vounesse der anabaptisten, zynde ketters soe geabandonneert nyet alleen van catholycke kercke maer oock van allen anderen ketteren, wy oock min konnen tevreden zyn dat men het oordeelei van voors. anabaptisten voorneempt te scliuyven op die nyeuwe wel ulieden daéromme oock van weghen zyn ér ma' met gelycke ernst be lastende dat ghv toe siet u hier inne te quyten en ons gheene rede nen te geven die verneyuwinge der wet te deser oorsaecke lange: vuyt te stellen en op t'e houden u met den baillin besprekende o|

Tijdschriftenbank Zeeland

Archief | 1866 | | pagina 278