537 3. Uit genoemden Schotanus de Correctie doen der volgende Analysis. 4<. Reciteeren de Oonstructio van Oato, met de Partes, den vorigen Woensd. en Satnrd. daar toe gecorrigeerden een nieuwe les corrigeren. De laatst geëxpliceerde wordt opgezeid. 5. Latijnsche Conjugation reciteren. In Quarta. 1. Den Nederd. Catechismus. IF. Class. 2. Schotanus als boven, doch vergroot. Saturd. 3Oonstructio uit Erasmus of Neposdoch zonder Analysis indien de vorderingen het mede brengen. Maar daarvoor een Grieksche Deel. of conjug. gedeeltelijk geschreven bren gen; en, in plaatze van Cato in de Quinciaalhier een weinig Grieksch leeren. 4. Latijnsche Conjugatien opzeggen met de Qumcümi. ïi. In Terüa Classe zal men op de vier hoofddagen des Mor- IJl. Cl. voor- midd. gens opzeggen 1. Cellariuseen bladzijde 2. Vossii Etymologia. 3. Expliceren zoo in Terüa als Secunda. de Tristia Oviclii Curüus of Julius Caesarom de drie maanden verwisseld en behandeld volgens 2. 4. Een Thema Componeren. In Secunda ten zelfden tijde 1. Cellarius, een bladzijde. n. Class. 2. Vossii Etymologia. 3. Expliceren, als boven in Tertia. 4. Onder 't Thema maken der Tertia zal men het Thema van den vorigen dag corrigeren en indicteren. Voords een ge bracht pensum van Grieksche Conjugatien corrigerenop zeggen, en een nieu pensum opkrijgen. §- 12. In Terüa Classe op de vier hoofddagen Namiddag zal men class. namidd. opzeggen

Tijdschriftenbank Zeeland

Archief | 1893 | | pagina 549