103 5. Quant a la liste ou tauxe a mettre sur chascune sorte de marchandise pour les laboureurs, elle sera donnée au diet commissaire faicte tellement a lavantage et en la faveur des marclians escossois, que non seullement messieurs du diet ma gistral mais aussy monsieur le commissaire et les diets marcbans mesmes en feroyent conscience prenants regard a lencherissement de toutes choses a present au respect qui sou- loient estre d'en offrir moins, ne doubtants que esmeus de pitié cyaprez de leur bon gré encoires augmenteront le prix susdicts. Et toucbant le nombre des laboreurs pour la decbarge des navieresnauront les susdicts marchans aulcune faulte des laboreurs et leur appoinctera, en autant quil sera requis pour la dicte dechargeen sorte que les marcbandises ne demeureront plus longtemps sur la kaye que jusques au buict heures du soir en esté et cincq en by versur quoy aussy sera faict ex presse ordonnance. 6. Toucbant qui concerne le prix du louage des greniers et. ceilliers, en pouront les marcbans ou facteurs de la dicte nation en cela se pourveoir a l'accoustumce pour les louer si bon inarchcquil sera possible. Toutesfois sera le diet magis- trat content que tous ceulx qui vouldront laisser leurs greniers ou celliers aus diets marcbans escossois, qui(ls) ne pouront plus prendre par mois que trois gros pour le cent de peaulx de monton etc. 7. Et afin de pourveoir a ce qui touche la promesse que les diets marcbans pouroient faire aux pilotes ou aultres maistres des navieres ou beudes en temps de necessité ou aultrement, en est le diet magistrat content que ces differents, qui de cela pourront issir, soyent remis a la tauxation de quatre commis- saires, deux du diet magistrat et deux de la dicte nation, des- quelz monssieur le conservateur en sera tousiours lun. 8. Pour le passage dicy en An vers ne seront tenus de bailler davantage que cincq pattars par Pbomme, et autant d'Anvers icy. 9. Toucbant les franchises des accises des bieres et vins,

Archief | 1903 | | pagina 125