104- leur octroyous et accordons pour leurs facteurs et aultres de leur nation seise lastes de bieres d'Angleterre ou aultres, telles que leur plaira prendreavecq cincq tonneaux du vinqui seront distribuéz parmi leurs facteurs ou aultres maisons des- tinéz pour recevoir ceulx de la dicte nation seullementbien entendu que tous ceux qui jouiront des susdictes franchises des excyses ne pourront recevoir aulcun aultre en leurs maisons pour despendre leur argent ou pour faire aucun marchéz ny vendre aulcune biere ou vin a persone quelcunque soubs peine de perdre la dicte franchise a lendroict de cestuy-la seullement qui aura contrevenu a cecyj leur accordant en oultre quilz pourront distribuer la susdicte quantité et changer les maisons toutes- et quantesfois, que bon leur samblera, a la discretion des deputéz de leur dicte nation et selon quilz trouveront estre commode et plus profitable a leur dicte nation, moyennant quilz denomment aus diets magistrats les noms et maisons avecques le nombre des tonneaux ou hoxhoots tant du vin que de biere, a qui aulcune portion de la susdicte quantité doibt estre distribuée. Desquelles seise lastes de biere et cincqz tonneaux de vin ceulx de la dicte nation ne payeront aulcune excyse ou imposition a persone qui soit, mais tiendra de cela le diet magistrat ceux de la dicte nation francq, libres quittez et exempts envers tous. Oultre cela on leur accorde que tous facteurs de leur dicte nation seront francqz et exempts den- tretenir ou loger aulcuns soldats ou pour cela payer aulcune subside ou imposition, et davantage quilz ne seront subjectz dentrer en aulcune gilde, de faire guet ou garde ou monstre, bien entendu que monssieur le conservateur nest en cecy comprins mais sera francq et exempt de toutes ces choses comme a laccoustumée. 10. Quant a la judicature des actions ou querelles tant civiles que criminelles, qui pourront tomber entre quelcun de la dicte nation escossoise avecq les subjects de pardeca, en sera le diet seigneur conservateur appellé pour non seullement ouyr et entendre les debats, si bon luy semble, mais aussy pour

Archief | 1903 | | pagina 126