105 pouvoir alleguer ce que luy semblera convenir et servir taut pour la conservation des previleges de la dicte nation, que pour la defense et droict des subiects du roy d'Escosse, devant que le diet magistrat pourra proceder a la prononciation de la sen tence. Et quant aux causes tant civiles que criminelles, qui entre ceux de la dicte nation pourroient advenir, en aura le diet seigneur conservateur tout seul la cognoissance et judicature, sans que aultre se peult mesler, suyvant le contenu des privi leges de leur dicte nation, lequel seigneur conservateur pourra ceux de la dicte nation trouvéz coulpables enprisonner en la prison de la ville et de recliief les relaxer sans que aultre s'y ait a mesler. 11. Et en cas que aulcune emotion ou discord, que Dieu ne veulleadvint entre ceste ville de Campfer et aultres leurs voisins ou aulcuns aultres des provinces du pais ou aultrement que la dicte nation ne poulroit icy banter ou trafiquer en as- seurance et librement, pourra la dicte nation se transporter avecqz leurs marcbandises et. biens et parter dicy librement sans aulcun trouble ou empescbement. Et fera le diet magistrat a la dicte nation toute assistence, aide et faveur pour leur faire avoir navieres ou beudes et toutes aultres choses a ce requises aux raisonnables despens de la dicte nation moyennant quilz seront tenus de payer ce quilz doibvent par deca. IS. Et afin que ceulx de la dicte nation pendant leur seiour pardeca ne soy ent frustréz de la parolle de Dieu et lexercice de la religion reformée et pour le present use en Escosse, le diet magistrat leur accorde le cbeur du grand temple et leur ministre pour sa demeure une maison avecq franchise des imposts tant du vin que cervoise servant a la familie seullement. 13. Quant aux salines, est accorde quilz demeureront encoires en leur estre comme ilz sont pour le present; et quand la nation se trouvera avecq leur estaple en ceste ville, le diet magistrat s'asseure que la dicte nation ne les trouvera si incommodes, comme ce mal par leur commissaire Nisbet a Archief 1903 8

Archief | 1903 | | pagina 127