114 criininelle emouve entre quelquun de la dicte nation avecque les subjects de pardeca, monsieur le conservateur ou son de pute y sera appelle comme aussi en la querelle contre le receveur de la tliolle pour non seullement ouir et entendre les debats, si bon luy semblemais aussi alleger ce que luy semblera convenir pour le droit des Escossois, devant que le diet magistrat pro'cede a la pronoutiation de la sentence dif- finitive. Et s'il avient que quelques uns de la dicte nation tombent en querelle ou proces civil ou criminel entre eux mesmes, la cause sera jugée et determinee par sentence dif- finitive de monsieur le conservateur et ses assistenssans qu'aucun juge ou magistrat de la ville s'entremelle comme d'anciene coustume. 10. Si quelquun de la nation escossoise pense estre grevé par la sentence de messieurs du magistrat, il luy sera libre et permis dappeiler omisso medio au grand conseil d'Hollande, comme peuvent faire les bourgois de la ville. Et les sentences données en faveur des Escossois seront incontinent mises en execution selon les privileges - de la dicte ville et les instructions et ordonnances du pays sur le faict de la justice. Et en cas que quelquun de la nation ait a faire par devant messieurs du conseil de Zeelande, messieurs de Fadmirauté ou le conseil de la ville de Middelbourg, soit pour le retardement de leur navire ou pour confiscation de leur marchandises ou le convoy d'aucunne 1) marchandise renvoyée par deca estant trouvée desloyale, le diet magistrat le fera assister par le pensiouaire ou quelque autre de leur college, afin que la nation puisse estre bien traitté et favorizé comme ung des bourgois propres. 11. 3) Item sera la dicte nation pourveue d'une bonne maison qui leur servira de conchergerieau despens de la ville, ou tous les marclians et mariniers venans d'Escosse pouront loger et pour le moins seront tenuz prendre leur repas 3) tant a j) Boxhorn: une. 9) Zie 1578 art. 9. 3) Boxhorn repos.

Archief | 1903 | | pagina 136