50 povres et malades, que y surviennent et désirent user du solage- ment, alimentation, ayde et confort dudict hospital, dont il est journellement fort charge et travaillé x) de plusieurs malades de tons pays et quartiers a leurs grandz coustz, fraiz et despens, au regard de quoy et affin de myeulx pouvoir entretenir lesdiets malades et soustenir lesdictz fraiz et despens lesdiets suppliants ont droict et usance de si longtemps qu'il id est mémoire du contraire, que toutes et quantes fois aucune personne, soit homme ou femme de quelque estat qu'il soit, vient audict hospital pour y estre secouru, traicté, solaigé et alimenté et il y va de vie it trépas, de appréhender et retenir au prouffit dudict hospital tous les biens, que ledict trespassé délaisse, tant ceulx qu'il y a apporté et apporte que tous aultres héritaiges, rentes, catelz et debtes, que luy appertiennent en quelque lieu, place ou pays qu'ilz soient situez et gisans ou qu'ils puyssent estre trouvées, sans que les hoirs 2) dudict trespassé ayent aulcun droict, part ou portion ausdicts biens, et combien lesdiets supplians tant it cause de leur dicte immé- moriale posession et usance que aultrement soient bien fondées en ce que diet est, néantmoings aucuns se y sont aultresfois op- posez, dont pour la conservation de leur droict leur a convenu faire et soustenir très-grans fraictz, mises et despens, tant en proces qu'en sont sourdz 3) que aultrement, lesquelz ont excédé souvent le principal, comme mesmes ceulx des hospitaulx de St. Jehan en noz villes de Bruges et du Dam, estans du mesme ordre, profession et religion 4) que lesdiets suppliants, ayans cydevant usé de sein- blable droict d'appréhender et retenir tous les biens des trespassés comme diet est, considérans aussy les despens et proces, qui leur convenoit soustenir pour la deifence de leur droict, auroient respective obtenu de feu de bonne mémoire le due Chaei.es 5) et feu de très-dingne mémoire l'empereur mon seigneur et père, cui Dieu absoille6), sur leur droict, usance et possession, décla- ration en forme de privilege, 1) lastig gevallen, gekweld. 2) erfgenamen. 3) verrezen. 4) kloosterorde 5) Kakel de Stoute (14671477). 6) vergiffenis schenke van zijn zonden.

Archief | 1924 | | pagina 102