Ende also [-toch] tot nu toe niemants vande gheleerde
25 sulks en bestaet/ [-oft duer vrese van berispen] =St sy dat se vresen van berispt te
wordend jn
stede van dank ^tontfangen^ oft dat <se> [-hy] sulks niet en [-souden conne/i]
<hopen^
volcomelyk tot [-synen lof] ^haerlieder [-*..*] lof te connen^ volbringhen/
hebbende daerom
Lieuer [-synen] ^haeren^ tyt jn Andere talen te besteden en de
sulks te schryuen waerby [-syne] ^haere^ geleertheyt by den
30 gheleerden blyken en de vernaemt werden moghe.
Daer nochtans [-meer te] ons snaesten ghemeen proufyt
[fol.5 verso]
1 en de hyerduer Godts eere meer behoorde gesocht te
worden dan onse eyghene lof ofte proufyt
So hebbe jc dit aensiende beweecht geweest te
ondersoeken hoemen tot een beghinsselen vandesen
5 mochte comen/ en de sulks als jc beuinde/ eenen yghelyken
mede te deylen/ niet als een volmact werk daermen
hem gansselyk op moghe fonderen sonder voorder te soeken
want jc geenssins sulk gevoelen van myseluen en hebbe
of jc dat verrichten konde/ Maer wt liefden
10 heb geern aider eerst den bot sch*a*tten willen van yeghe-
lyks berisping/ op dat also het eerste quaet duer
gebeeten/ alle anderen [-wt] veroorsaekt woorden duer
[-wt] myne schande (wt deser mynder stowtheyt enstaen)
^om^ eere =ë:te^ cabelen [-mueghen] tot ghemeen proufyt Chaers vaderlants>
15 Ende all [-en]waere dit werk [-so] also volmact dat
niet te verbeteren en waere/ so en soude myn voornemen
nochtans niet syn/ den gheleerden daer mede eenich
voordeel te doene/ die ouervloedelyken daer mede
van awdts begaeft syn/ Maer Jc meine den
20 schlechten ongheleerden lyeden te hulpe te comen/ die
[-den tyt] de macht noch tyt niet en hebben om andere
talen te leeren/ op dat sy eenighen smaak moghen
hebben/ en de mede eenige krummelkens op lecken/ van
de soeticheyt die Cvoor^ hun op ghesloten/ en^e den hooch ge-
25 leerden alleene open js. Ende waert sake dat
de gheleerden van onsen tyde de helft jn haer moeders
tale geschreuen en de ouer geset [-hebben] hadden/ dat
sy jn latyn geschreuen/ en de wt den Griekschen
ouergeset hebben/ Onse tale waere sonder twyfel
30 nu so wel met alderleye schriften begaeft/ dat
sy de Grieken en de Latinisten jn veel saken wel deruen
soude/ Want Onse tale so-aerm niet en js/ noch so
31