cd SCHOOL s K3 K5 Hij sloeg de voordeur achter zich dicht, de bruinieren schooltas 5^ met een paar boterhammen, snoep en wat te drinken in zijn r-S- r\ rechterhand. Stevig drukte hij zijn pas gewassen vingers rond het vette handvat. Zou hij nou werkelijk naar school gaan? De weersomstandig- heden waren van dien aard dat hij weer zou gaan zitten zweten. C Zijn handpalmen zouden weer aan de schoolschriften kleven. (S De leraar zou weer met halfopen overhemd voorin de klas wezen- loos achter zijn bureau naar buiten gaan zitten kijken. Het liefst zou hij ons vrij geven. Dan kon hij naar de bossen of het strand fg of achterin zijn tuin gaan zitten op een stretcher met een para- sol en koud bier naast zich. Ze zouden hem missen. Een leerling zou naar zijn huis ge stuurd worden en zijn moeder zou alleen maar kunnen zeggen dat hij met keurig gekamde haren vanmorgen is vertrokken om naar school te gaan. Ze zou zich ongerust maken, ongelofelijk snel haar jas aantrekken en hem met angst in haar hart gaan zoeken. Een hele dag zou zij zoeken en hem maar niet kunnen vinden, omdat hij diep de bossen in zou gaan en hoog in de brandtoren zou gaan zitten kijken naar het meertje in de diepte, waar de herten en wilde zwijnen uit zouden komen drinken. -öjT Nee, toch maar niet. Hij gaf een trap tegen een leeg sigaretten pakje, blies een lieveheersbeestje van zijn mouw en was al op weg. Hij hoorde de bel al. fSjLi IV si m 4S 'O "3 05 'I

Tijdschriftenbank Zeeland

Ballustrada | 2014 | | pagina 39