•800 J0P UBA S993 Z661 ÜJdV 'eez^fuajz uaqqaq |ez sjeejdfiii ajseA uftz ge 3A sjeeBoon 9P iqo»||aM S)jejjs uuee/w 'uaAequjnasnuj ap nq)|e|A 'aaz^uatz u| ig >peduaABH iaq uee pueduaiuaujnuouj 'usajomjsa sBueiuo 'uaa qnueA P!00|djuo uapjoAA uaiinz Z66L }unf t jbuba aip 'uaijaijAiioe' A a DIAIIAI ueA uaijaifAjioe ap jaw ufiz uapajAaj aieiujaiin 'j|az uafuapaj -fuassjA ap siBB|d aisiBBj ap u; jam ua uafjddeMosièeujsBuija>j0zjaA ^sjaAaOiqoBjpdo 'sjoAaAjns ;ep jooajb ubBjoz jppa/uaB uapjoM U85) aauueeM leetjaieui apua^ajsim jaq apaujsie 'pajqaB unq do Bjpun^jsap ua p|9|aSdo paoB ueije 'uaBujuueuiaq 00 sj saoons joojB u.oz uadaqos aqosjssny ap ueA uajapajaq jaq jep ua^uep ai *^'8 DINW uba sjauued ap uee uaane iaiu s> ley ijaaq jaaiu apjBBM uaaO |8Mf;jA 'Buipapuo ua^aiiqndaj ap uassnj |0pptLU|eejaq sje qapaoy ap jepwo 'ioo|A unq jooa sapejedaj ua jotspuejq JOOA uaqqaq Bjpou pjeq BipjooMuaBa* az a;p 'ejn|BA apjeq 'uahjapaj -fuassjA ap jooa uaiajaueB aj ejnieA apjeq aauijeep ua uai;n|s ai ie uadaqos ap jooa uaioejiuoo ujo jepoe pfiMp|8J8M sj 'a"8 9WW >|oisoAjpe|A ua lodoiseAas'pejBujujie» 'uaieis ©qospjeg ap '^sueuunfli jm uaftjapejfuassjA asjdAjp ap ueA uaioqdaajs ap *9*WW ïBipJOOMuaBawaA s|app;uiu| ueeB 01 japjSA CO'W'W) *A*8 dnojo luatuaOeueyv auuBpy weeu ap japuo u9io|saq pj0M 9j>)0p j00uj jam ^fijuaBja Buipej ap "A"8 |Buoiibuj8JU| Butqsy qajnQ uauuiq uaqaijApoe azuo Bb|a ap lepuiQ 'ua^jajsjaA Beste lezers. Op 9 april j.l. voer de YE 36 weer voor de eerste keer het Veerse Meer op met gehesen zeilen. De hele winter waren de vrijwilligers bezig geweest aan het schip voor onderhoud en reparatie. Het was een prachtige dag, alles werd nog eens nagelopen of de YE 36 klaar was voor het eerste evenement van dit jaar. De bemanning was tevreden en na een voldane dag weer terug naar Veere. Op 11 april j.l. werd de bevrijding van de Spanjaarden in Vlissingen gevierd, de Stichting Behoud Hoogaars was ook aanwezig met een kraampje en twee schepen, de YE 36 "Andries Jacob" en de "Gornaet". Er was volop belangstelling van donateurs en andere. De twee hoogaarzen voeren telkens uit (met een maximaal aantal passagiers) de Koopmanshaven richting Wielingen en weer terug. De zeilen werden gehesen om de schepen in volle glorie te laten varen. De geschiedenis en het doel van de Stichting Behoud Hoogaars werd overtuigend verteld en de passagiers waren het er overeens dat het een goede zaak was. Er was toch al zo weinig cultuur overgebleven vond men. Peinzende gezichten als er verteld werd hoe men viste op mosselen in die tijd. We hadden een mooie zonnige dag, niet zo veel wind maar toch net genoeg. De bemanning was zeer tevreden na een dag werk. Het kraampjewerd ook goed bezocht. Laten we hopen dat al die belangstellenden de noodzaak ervan inzien deze Stichting verder te kunnen laten bestaan. Ingrid Gillissen.

Tijdschriftenbank Zeeland

Consent | 1992 | | pagina 8