j A
f
4,
lbj}*k
/3 ff3
#4
ef
6<$.e¥- V
ï.-'ff ij
ffo
'6\
/ff
/4 j?pp
A a
/Acre
22
gemaakt, welke het schip nog in
datzelfde jaar (1955) het kampioenschap
in haar klasse bezorgen tijdens de 47e
Medway Match. Het laatste houten schip
dat op de werf wordt gebouwd is een
jachthoogaars van 10,25 meter lengte,
die wordt afgeleverd in 1934 voor reke
ning van G. ter Laan uit Utrecht.
Er is nog steeds een viertal houten
schepen in de vaart die op de werf van
De Klerk zijn gebouwd. In 1913 liep de
"Jetty" van stapel. Na een periode van 6
jaar als visserschip (ARM 4) wordt dit
schip bij De Klerk omgebouwd tot
jacht. Ook de hengst "Jonge Joseph"
(1903) is nog in de vaart. Het
vermoeden bestaat dat de nog varende
"Elft" als de laatste nieuwe lemmer-
hengst in 1910 bij De Klerk van stapel
is gelopen. Een vierde schip is de
schouw "Elisabeth", bijgenaamd Betje,
die de veerdienst van Veere naar
Kamperland onderhield. In 1907
gebouwd, wordt dit schip nu gerestau
reerd door de stichting "de Veerse
Schouw" in Goes. Naar verwachting
zien we Betje over een paar jaar ook
weer op het water, om mede de herin
nering aan het vakmanschap van de
ondernemers en scheepsbouwers De
Klerk levend te houden.
<3 6JeA-Cn A X>S~
J)
Pff Qf ff?
y/*-& f*<r_y* (P r
tan f>&\
\/£\&i
rmSTT VTTTTT* - VPOH EEN »L EM M EHVA AH TU I C SC» A Al .<U.gn
'cmma van
Kwitantie uit 1901. Het gaat om een aanbetaling voor een Nieuw Vaartuig van driehonderd gulden.
ea? Oritur)
6 PC/~%petp/cotxAPCOt
Cfy/Zé&?/? F Ctjys? ktKsvU? feasts 0t
~rpr
7&scn^/ t
Rekening van een door de Klerk gebouwde Huingst, december 1901.
CONSENT NR. 19, VOORJAAR 2003
CONSENT NR. 19, VOORJAAR 2003