Inge De Beider Wereldrugzak Houtsnede Als graficus heb ik al vele zeeën bevaren. Van het pure etsen naar de houtsnede om uiteindelijk te evolueren naar een eigen grafische taal. Het stopt nooit. Ook mijn studie kalligrafie en traditionele Chinese schilderkunst, bergen - water, aan de Academie van Tianjin (China) heeft zeker invloed gehad. Het blijft een eeuwig zoeken naar de ultieme combinatie van inkt - papier - water verf - doek. De geur van de inkt, de fysieke arbeid, het gevecht om een grote plaat met de hand af te drukken, blijft een uitdaging die ik moeilijk kan missen. Later ben ik ook gaan beeldhouwen en is er een duidelijk zichtbare wisselwerking tussen beelden en grafisch werk ontstaan. Met het atelier ben ik van Antwerpen naar Graauw verhuisd. De stilte en de ruimte geven een onafhankelijker gevoel. Graauw staat als kunstenaarsdorp bekend en dat heeft Galerie Terra Groda duidelijk begrepen door zich te vestigen in de Dorpsstraat. Voor mij als kunstenaar een gelegenheid om permanent met mijn werk naar buiten te kunnen komen. "Landscapes and Memories" was een mooi voorbeeld van hoe ik de diverse technieken in één j&raaie tentoonstelling naar buiten heb gebracht. Maar, zoals gezegd, het stopt nooit. Bron, rivier, monding, de eeuwige cyclus. Vergroeiing Houtsnede Wereldrugzak Brons rivier monding

Tijdschriftenbank Zeeland

Decreet | 2013 | | pagina 16