B" m r .j 1 PT dfc 16 geregistreerd en vanwaar uit een gelijktijdig bewegen van alle schuiven, zowel als daarvan afwijkende handelingen in bijzondere gevallen, het beste kan worden geregeld. Voor het bepalen van het tijdstip van opening en van de grootte van de in te stellen hef- hoogte dient te worden beschikt over gegevens van waterstanden, afvoeren, wind sterkte- en richting, golfhoogte, zoutgehalte e.d. Het ligt in de bedoeling deze gegevens centraal te verwerken, waartoe het opstellen van een elektronische apparatuur, bij voorkeur in de nabijheid van de sluis, noodzakelijk is. Voor het onderbrengen van de dieselaggregaten, van de noodzakelijke bedienings ruimte en van de elektronische apparaten is een gebouw nodig. Tevens kan in dit gebouw ruimte worden gereserveerd voor een kantoor van de onderhoudsdienst, magazijnen en werkplaatsen voor monteurs en schilders, een kantine voor het per soneel en een ontvangstruimte voor bezoekers. Ook voor een woning voor een con cierge, alsmede voor een garage en fietsenbergplaats moet worden gezorgd. Het ge bouw wordt geplaatst op het gedeelte van de dam dat de verbinding zal vormen tussen de spuisluis en de schutsluis, opdat ook de schutsluis zo nodig op gemakkelijke wijze stroom van de eigen centrale kan betrekken. De ligging is zodanig gekozen dat uit de bedieningszaal, die op een hoog peil werd ontworpen, de binnenzijde van de uit wateringssluis is te overzien. Hierdoor zal zoveel mogelijk kunnen worden voorkomen Perspectiefschets van het centraal bedieningsgebouw DIESELRUIMTE VOEDING DIESELRUIMTE laagspanningsruimte - - GARAGE n DIENSTWONING ACCU RUIMTE BEGANE GROND M UITWATERINGSSLUIZEN BEDIENtNGS" SgHUTSLU^ BEDIENINGS RUIMTE KABELRUIMTE KANTINE EN KANTOREN BEGANE GROND KABELRUIMTE WERKPLAATS EN MAGAZ'JN ^28.0? 213 DOORSNEDE A-B HOOGTEMATEN TOV NAP 17

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1960 | | pagina 10