cal leren, zowel om voldoende spreiding van het materiaal als om een toereikende capa
citeit te bereiken. Uit het bovenstaande volgt echter, dat de noodzaak van een vier
voudige kabelbaan niet is gebleken.
In hoeverre oude en nieuwe gondels voor het afsluiten van het Brouwershavensche Gat
gezamenlijk zullen opereren vormt thans nog een onderwerp van studie. Ook zijn be
paalde technische details weer iets anders opgelost dan bij de Grevelingen het geval
was. Tezijnertijd zal op al deze aspecten nog nader worden ingegaan. Vermeldens
waard is tenslotte nog, dat de funderingen van de beide rivierpylonen reeds zijn ge
maakt, op dezelfde wijze als bij de baan over het Haringvliet volgens het voor de Oos-
terscheldebrug ontwikkelde systeem. De hierop in het voorjaar van 1968 te plaatsen
pylonen zullen niet meer zijn uitgevoerd als een stalen portaalconstructie, zoals ze ge
bruikt werden in de Grevelingen, maar als enkelvoudige rechthoekige centrale torens
van voorgespannen beton.
81