og gebrekkig, omdat de hele opstelling te zeer het karakter van een experiment droeg. )at voor elke ton materiaal de schuiven voor de uitstroomopeningen veelvuldig moesten /orden geopend en gesloten, bleek te leiden tot sterke slijtage en daardoor tot lekkage. 3e plaatsbepaling ten opzichte van een bestaand raaienstelsel was te onnauwkeurig ^m banen van 5 m aansluitend naast elkaar te leggen. Bovendien maakten de ankerlieren an de 'Dorus Heijmans' het onmogelijk het schip zo vast op zijn plaats te houden als 'ij deze werkwijze wordt vereist. Dat vanwege de geringe capaciteit van het asfalt- oedrijf telkens met spreiden moest worden gestopt, werkte natuurlijk ook storend op de jitvoering. Antwerp en bouw van een nieuw asfaltschip Alle verkregen kennis en ervaring zijn tenslotte verwerkt in het ontwerp van een nieuw isfaltschip, de 'Jan Heijmans', dat thans in aanbouw is. Bij asfaltbanen van 5 m breed 3chets van de 'Jan Heymans' 149

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1968 | | pagina 39