Tegelijkertijd moest worden begonnen met rij
den in circuit en met de opleiding van de
draaischijfbedieners. Echter, door een lang
durige storing van de draaischijf aan de zijde
van de uitwateringssluizen kon pas met cir
cuitrijden worden begonnen op 2 maart; het
bedrijf werkte op die dag dus volledig, een
feit waaraan het bezoek van minister Bakker
een bijzonder accent verleende.
In de maand februari kon door storing aan
de zuidelijke draaischijf dus alleen gependeld
worden. Nu was het praktisch bezwaar daar
van betrekelijk gering omdat het werkplan
aangaf dat in het noorden van het sluitgat
aanvankelijk vanaf twee kabels zou moeten
worden gestort. In dit damgedeelte kon
den daarom toch nog vrij grote aantallen
worden verwerkt. In de produktiegrafiek kan
men overigens de ongeoefendheid in het cir-
WERKELIJKE PRO0UKT1E
GEPLANDE PRODUKTIE
Fig. 1 De werkelijke en de ge- 2
plande vordering van het slui-
tingsbedrijf in het Rak van
Scheelhoek
AANTAL rr>2
DOORSTROMINGSPROFIEL
T.o.v. N.A.P.,GEBLOKKEERD
Fig. 2 De werkelijke en de ge
plande blokkering van het Rak
van Scheelhoek
Fig. 3 Gemiddelde behaalde
uurcapaciteit van het kabel-
baanbedrijf
t
WERKELIJKE BLOKKERING
GEPLANDE BLOKKERING
cuitrijden gedurende de eerste officiële week 3
van de sluitingsoperatie weerspiegeld vinden.
Een andere wijziging in de aard der werk
zaamheden deed zich voor in de laatste week
van maart, toen de blokkendam boven water
kwam; deze verandering komt tot uiting in
een verhoging van de produktie. De gondels
waarmee de sluiting werd voltrokken gebrui
ken hetzelfde aandrijvend vermogen voor de
eigen beweging en voor de bediening van de
lieren. Dientengevolge moesten de gondels tot
stilstand komen alvorens de last te kunnen
vieren. Bij die stortvakken in het midden van
de dam, waar in verband met de geringe
storthoogte niet gevierd hoefde te worden,
hebben de gondels toen de dam eenmaal
boven water was gerezen hun last afgewor
pen tijdens het rijden. De tijdwinst die daar
mee bereikt werd, kon doorwerken in het hele
FEBRUARI MAART APRIL
S 0'- fi"
136