O noopten de bij hogere waterstanden op tredende golven tot parkeren voor het sluit gat, terwijl het gat op 28 en 29 april niet voor het parkeren kon worden gepasseerd van wege de te hoge snelheden over de drempel. Het opvaren, indraaien en afzinken van de caissons nam ongeveer 45 minuten in beslag. Daarna werden de drijfschotten verwijderd, naadvullingen en aanstortingen van lood slakken en steen 10/300 kg aangebracht, en werden de ballastbakken gevuld met zand. In een aantal gevallen werd van de voorge nomen plaatsingsvolgorde afgeweken; ook in de overige manoeuvres werden soms variaties aangebracht. Na het plaatsen van de landhoofdcaissons werden aanvankelijk afwisselend aan de zuid en aan de noordzijde van het sluitgat door- laatcaissons geplaatst, steeds op de dagen die 1 Overzicht van de dam door het Brouwershavense Gat 2 Doorsnede van de afsluitdarr li"//,, PARKEERTERREIN VOETGANGERSTUNNEL KUNSTMATIG DUIN SLUITGAT KABELBAAN DUINVERZWARING VOETGANGERSTUNNEL PARKEERTERREIN NOORDZEE MIDDELPLAAT KABBELAARSBANK SLUITGAT CAISSONS 6REVEUNGEN SCHOUWEN 366

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1971 | | pagina 40