om 13.00 uur ingezet. Ze trok grote belang stelling. De Minister van Verkeer en Water staat behoorde tot de ooggetuigen. Om 14.00 uur kwam deze laatste caisson aan de grond. Gedurende het weekeinde werden de aan- stortingen en naadvullingen aangebracht, werden de ballastbakken gevuld en werd de caisson ontmanteld. Op maandag 3 mei wer den omstreeks de laagwaterkentering, om 15.30 uur, de schuiven gesloten. De sleep- en indraaimanoeuvres werden uit gevoerd door 6 sleepboten, twee boten van 2800 pk met Voiht-Schneider aandrijving, die achter de sleep lagen en hem konden af remmen, en die het convooi tenslotte tegen de laatste ebstroom in naar het scharnier trokken; en voorts vier schroefboten, 2 van 900 pk en 2 van 600 pk. Die laatste twee duwden bij het indraaien tegen de kopwand 1 Indraaimanoeuvre van een doorlaatcaisson 2 Convooi sleepboten met cais son 3 De drijfschotten worden weg getrokken lia'w3b$] 368

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1971 | | pagina 42