om 13.00 uur ingezet. Ze trok grote belang
stelling. De Minister van Verkeer en Water
staat behoorde tot de ooggetuigen. Om 14.00
uur kwam deze laatste caisson aan de grond.
Gedurende het weekeinde werden de aan-
stortingen en naadvullingen aangebracht,
werden de ballastbakken gevuld en werd de
caisson ontmanteld. Op maandag 3 mei wer
den omstreeks de laagwaterkentering, om
15.30 uur, de schuiven gesloten.
De sleep- en indraaimanoeuvres werden uit
gevoerd door 6 sleepboten, twee boten van
2800 pk met Voiht-Schneider aandrijving, die
achter de sleep lagen en hem konden af
remmen, en die het convooi tenslotte tegen
de laatste ebstroom in naar het scharnier
trokken; en voorts vier schroefboten, 2 van
900 pk en 2 van 600 pk. Die laatste twee
duwden bij het indraaien tegen de kopwand
1 Indraaimanoeuvre van een
doorlaatcaisson
2 Convooi sleepboten met cais
son
3 De drijfschotten worden weg
getrokken
lia'w3b$]
368