1. Situatie van het damvak 'Geul en van de damaanzet op Noord-Beveland 2. Plattegrond en profiel van het damvak 'Geul' 3. Damaanzet op Noord-Beve- met haven; overzicht en profiel ASFALTBETON worden uitgebouwd tot de definitieve af metingen. Het voor de sluiting en de verdere afwerking van de dam benodigde zand wordt gewonnen ten oosten van het te maken werk, op een tweetal plaatsen zo dicht mogelijk bij de uit einden van het werk. Het profiel en de bekleding van de dam komen overeen met die van de eerder uitgevoerde werkeilanden. Het hoog gelegen gedeelte van de brede binnenberm is bestemd voor het opslaan van betonblokken voor de kabelaan sluiting en zal daarom nog niet direct in zijn definitieve vorm worden afgewerkt. Wekelijks worden fotovluchten uitgevoerd welke de stand van het werk vastleggen. Aan de hand van deze foto's, aangevuld met de resultaten van lodingen voor zoveel het betreft de onder water gelegen gedeelten van het werk, worden dwarsprofielen getekend. Uit deze dwarsprofielen wordt de inhoud van de dam berekend. Deze gegevens zijn belangrijk voor de na de sluiting uit te voeren controleberekeningen naar de opgetreden zandverliezen. Damaanzet tegen Noord-Beveland Bij het ontwerp van de damaanzet tegen Noord-Beveland is uitgegaan van een ge leidelijke sluiting van de Roompot, met behulp van een kabelbaan. Belangrijke eisen waaraan de aanzet moet voldoen betreffen in verband hiermee de opstelruimte voor het vaste rail gedeelte van de kabelbaan en de opslagruimte voor de blokkendepots. Voorts is in de dam aanzet een haven met loswallen opgenomen voor de aanvoer van materiaal en materieel. In verband met de ongunstige grondmecha- 46

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1972 | | pagina 48