strook krijgt een extensieve inrichting. De ont wikkeling ervan is gericht op de vorming van een klein bosgebied, overgaande in een gebied dat door afwisseling van struikgewas, grasland en moerasvegetaties een meer open karakter zal behouden. Naarmate dit gebied zich verder ontwikkelt, zal het meer bij de recreatieve ont wikkeling worden betrokken. De extensieve in richting zal overigens wel gehandhaafd blijven. Aangezien het oorspronkelijke tracé van de Mui- denweg een barrière zou hebben gevormd tus sen de oeverstrook en het tot ontwikkeling te brengen bosgebied, heeft men een gedeelte van de weg volgens een nieuwe tracé aange legd. Dit heeft het project wel duurder gemaakt, maar daar staat tegenover dat het barrière-ka rakter van de weg nu is opgeheven, wat onder meer ook de veiligheid ten goede komt. Het project is naar het oosten toe ontsloten door een afrit vanaf het hoog gelegen gedeelte van de verlegde Muidenweg naar de oeverstrook. Overeenkomstig de in het voorgaande beschre ven zonering is de parkeergelegenheid in hoofdzaak op of in de nabijheid van het inten sief te gebruiken gedeelte van de oeverstrook aangelegd. Het grote parkeerterrein westelijk van de afrit vanaf de verlegde Muidenweg is in eerste instantie slechts gedeeltelijk voorzien van rijbanen en een vakindeling. Het resterende gedeelte is wel voor parkeren beschikbaar. Des gewenst kan dat in een later stadium ook van rij banen en een vakindeling worden voorzien, om de parkeercapaciteit uit te breiden. Een parkeer terrein van geringere omvang is aangelegd na bij het geprojecteerde theehuis. Landschappelijke aspecten Ruimtelijken functioneel zijn in de 'Schelphoek' twee gedeelten te onderscheiden. Zoals gezegd is langs het Veerse Meer een brede oeverstrook aangelegd met een drietal eilanden in de ondie pe waterzone ten noorden ervan. Dit gedeelte van het project is in hoofdzaak bestemd voor de intensieve oeverrecreatie en voor de water sport. Het laaggelegen gebied ten zuiden van de oeverstrook, dat ervan gescheiden is door een brede watergang, verkrijgt een extensieve in- Zomer aan de Schelphoek in het Veerse Meer Fig. 2. Doorsneden A, B en C van fig. 2 RIJWIELPAD LIG- EN SPEELWEIDEN OP TE NEMEN PERKOENPALENRIJ BESTAANDE GRINDASFALTBETON DIK 0 10 EN ZANDASFALT DIK 0 10, NIEUW OP TE BRENGEN DICHTINGS LAAG AFGESTROOID MET SCHELPEN OP TE NEMEN PARKEERTERREIN, AANVULLEN, MET KLEI .DIK 0.30 OP TE NEMEN GRINDASFALTBETON DIK 010 EN ZANDASFALT DIK 0.10, AANVULLEN MET KLEI DIK 0-20 OP TE NEMEN1- LG CA 670 DWARSPROFIEL A-A 536

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1979 | | pagina 48