NOORD BEVELAND HOOGTE VAN N A P -7.00 n HOOGTE VAN NA.RM.OOn STRAND TOT NAP *12.00m TOT N A P *7.00rr NOORD-BEVELAND HOOGTE VAN N A P -7.00m TOT N A P-12.00m HOOGTE VAN NAP -4.00m TOT N A P -7.00m INTERGETIJDEGEBIED, DROOGVALLEND BIJ EB HOOGTE VAN N.A.P.-1.00m TOT N.A.R-1.00m ningen zou, wanneer dat tegen geringe meer kosten mogelijk is en wanneer dat binnen de vormgevingsideeën past, ruimte voor parkeer- mogelijkheden kunnen worden gereserveerd. Naderhand zouden de voorzieningen dan met betrekkelijk geringe meerkosten kunnen wor den gerealiseerd. Ten aanzien van alle voorzieningen geldt echter in de eerste plaats dat alvorens tot realisering wordt overgegaan, eerst de afweging tegen de natuur- en de visserijfunctie zal moeten plaats vinden. Bij de beschouwingen over de mogelijke toe komstige ontwikkelingen zijn de aard en de lig ging van de over de dammen voerende wegen van groot belang. Zo kan de aanleg van een pa rallelweg worden overwogen, die onder meer een scheiding bewerkstelligt tussen het door gaande verkeer en het recreatieverkeer. Fig. 1. Landschapstructuur schetsen van de stormvloed kering met omgeving bij vloed (links) en eb Fig. 2. Alternatieven voor de situering van wegen op de Oesterdam SCHOUWEN 510

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1979 | | pagina 22