Z.3U 5?^ 11 ii P DOORSNEDE I.p.v. DAMVAK MAROLLEGAT TIJDSCHEMA - OESTERDAM EN OMKADING NR OMSCHRIJVING 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 OMKADING MARKIEZAAT 1 VERBINDING MOLENPLAAT wm 2 WESTELIJKE KADE 3 DOORLAATMIDDEL 1 OESTERDAM BESTORTING OEVER SCHAKERLOOPOLDER 2 WERKEIL AND 3 DAMVAK ZUID 4 DAMVAK SPEELMANSPLATEN 5 DAMVAK MAROLLEGAT 6 DAMVAK THOLENSE GAT SCHUTSLUIS BETONWERK 2 STAALWERK aan de Oosterscheldezijde 1 4 en aan de Zoommeerzijde 1 3. In het belang van het on derhoudswerk wordt aan de Zoommeerzijde een berm van 5 m breed aangelegd, op het ni veau van N.A.P. 3 m. Fig. 1Voornaamste dwars profielen van de Oesterdam. Fig. 2. Tijdschema voorde uitvoering. Verkeers- en andere functies De Oesterdam krijgt naast zijn waterkerende functie ook een verkeerstaak. De Provincie Zee land zal er een secundaire weg over aanleggen, als directe verbinding tussen Tholen en Midden- Zeeland. Hoewel de verkeersintensiteit op deze weg matig zal zijn-naar verwachting zo'n 4000 a 5000 motorvoertuigen per etmaal -zal toch uit veiligheidsoverwegingen worden overgegaan tot een scheiding van verkeerssoorten: er komt een hoofdrijbaan voor snelverkeer en een paral lelweg voor langzaam verkeer, of een fietspad. 150

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1980 | | pagina 36