Bathse Spuikanaal
De kanaalinsteken en de
werkwegen van het toekomsti
ge Bathse Spuikanaal zijn,
behalve bij de verkeersbrug-
gen en bij de hoogwaterkerinc
tegen de Oosterschelde, nu
gereed.
De bouw van de spuisluis
verloop geheel volgens
schema. De wanden en
vloeren van de kokers zijn
klaar. De sifon is eind juni
1983 gereedgekomen. Ook de
verkeersbruggen enzinkerbun
dels zijn gereed.
Op 1 augustus 1983 isopdrachl
verstrekt tot het bouwen van
een spoorbrug over het
toekomstige spuikanaal in de
spoorbaan Roosendaal/Vlis-
singen. Met de aannemings
som is een bedrag gemoeid
van f6 300000 excl. B.T.W. De
brug wordt gebouwd in
opdracht van de Nederlandse
Spoorwegen.
Inmiddels zijn de werkzaamhe
den gestart. De hulpbrug die
moest worden gebouwd
alvorens met de definitieve
brug kon worden begonnen is
eind september gereedgeko
men.
Het bestek voor de aanleg van
twee kanaalvakken van het
Bathse Spuikanaal werd op 9
augustus openbaar aanbe
steed. Naast de gewone
werden acht alternatieve
inschrijvingen genoteerd. De
gunning ging voor drieëntwin
tig en half miljoen naar het
alternatieve bestek van de
Amsterdamse Ballast Bagger
en Grond B.V., waarna de op-
leverdatum twee en een halve
maand later werd gesteld,
namelijk op 1 januari 1986.
Het werk is op 19 september
1983 aangevangen, met het
verrichten van droog grond
werk ten behoeve van een
specieberging nabij de Molen
plaat.