Bathse Spuikanaal De kanaalinsteken en de werkwegen van het toekomsti ge Bathse Spuikanaal zijn, behalve bij de verkeersbrug- gen en bij de hoogwaterkerinc tegen de Oosterschelde, nu gereed. De bouw van de spuisluis verloop geheel volgens schema. De wanden en vloeren van de kokers zijn klaar. De sifon is eind juni 1983 gereedgekomen. Ook de verkeersbruggen enzinkerbun dels zijn gereed. Op 1 augustus 1983 isopdrachl verstrekt tot het bouwen van een spoorbrug over het toekomstige spuikanaal in de spoorbaan Roosendaal/Vlis- singen. Met de aannemings som is een bedrag gemoeid van f6 300000 excl. B.T.W. De brug wordt gebouwd in opdracht van de Nederlandse Spoorwegen. Inmiddels zijn de werkzaamhe den gestart. De hulpbrug die moest worden gebouwd alvorens met de definitieve brug kon worden begonnen is eind september gereedgeko men. Het bestek voor de aanleg van twee kanaalvakken van het Bathse Spuikanaal werd op 9 augustus openbaar aanbe steed. Naast de gewone werden acht alternatieve inschrijvingen genoteerd. De gunning ging voor drieëntwin tig en half miljoen naar het alternatieve bestek van de Amsterdamse Ballast Bagger en Grond B.V., waarna de op- leverdatum twee en een halve maand later werd gesteld, namelijk op 1 januari 1986. Het werk is op 19 september 1983 aangevangen, met het verrichten van droog grond werk ten behoeve van een specieberging nabij de Molen plaat.

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1984 | | pagina 58