Invoer van een hydrauliek-con- tainer in een verkeerskoker Het inwendige van een ver keerskoker. Links de kabels, rechts de containers verschil wordt een correctie uitgevoerd. Het regelprogramma hiervoor is ondergebracht in een computer in de elektro-container; het werd bij deze gelegenheid uitgebreid en tot tevreden heid beproefd. Aan de hand van de resultaten kon inmiddels begonnen worden aan de seriebouw van de computers. De gereedkomen de elektro-containers krijgen nu ook allemaal een individuele test. Containers In het voorgaande is enige malen gesproken van containers, als onderdeel van de geprefa briceerde bouw van de installaties. Welnu, de hydraulische pompaggregaten en de elektrische installaties voor het bewegen van de schuiven worden binnen de verkeerskokers onderge bracht in containers, die als machineruimte dienen voor deze apparaten. Oorspronkelijk 482 was het de bedoeling hiervoor universele zeegaande containers te gebruiken, maar daarvan moest worden afgezien toen in de loop van het ontwerpproces van de kering geleidelijk bleek dat de beschikbare ruimte voor de containers veel kleiner uitviel. Er zijn toen containers ontworpen van aangepaste afmetingen. Bij het ontwerp van deze containers is gestreefd naar standaardisering op grote schaal. Elke container bestaat uit een aantal zich herhalende frames, zoveel mogelijk verbonden met boutverbindingen. Omdat de containers veelal beladen met zware uitrusting werden gemon teerd in de kokers, moest de bodem worden aangepast aan de maximaal te verwachten gewichtsbelasting. Voor het overige verschillen de containers alleen in lengte. De definitieve leveringsopdracht omvat 65 containers voor hydraulische installaties, ieder met een lengte

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1984 | | pagina 26