Invoer van een hydrauliek-con-
tainer in een verkeerskoker
Het inwendige van een ver
keerskoker. Links de kabels,
rechts de containers
verschil wordt een correctie uitgevoerd. Het
regelprogramma hiervoor is ondergebracht in
een computer in de elektro-container; het werd
bij deze gelegenheid uitgebreid en tot tevreden
heid beproefd. Aan de hand van de resultaten
kon inmiddels begonnen worden aan de
seriebouw van de computers. De gereedkomen
de elektro-containers krijgen nu ook allemaal
een individuele test.
Containers
In het voorgaande is enige malen gesproken
van containers, als onderdeel van de geprefa
briceerde bouw van de installaties. Welnu, de
hydraulische pompaggregaten en de elektrische
installaties voor het bewegen van de schuiven
worden binnen de verkeerskokers onderge
bracht in containers, die als machineruimte
dienen voor deze apparaten. Oorspronkelijk
482
was het de bedoeling hiervoor universele
zeegaande containers te gebruiken, maar
daarvan moest worden afgezien toen in de
loop van het ontwerpproces van de kering
geleidelijk bleek dat de beschikbare ruimte
voor de containers veel kleiner uitviel. Er zijn
toen containers ontworpen van aangepaste
afmetingen.
Bij het ontwerp van deze containers is gestreefd
naar standaardisering op grote schaal. Elke
container bestaat uit een aantal zich herhalende
frames, zoveel mogelijk verbonden met
boutverbindingen. Omdat de containers veelal
beladen met zware uitrusting werden gemon
teerd in de kokers, moest de bodem worden
aangepast aan de maximaal te verwachten
gewichtsbelasting. Voor het overige verschillen
de containers alleen in lengte. De definitieve
leveringsopdracht omvat 65 containers voor
hydraulische installaties, ieder met een lengte