het losgestorte filter, en zelfs als ruststation /oor duikers, die daardoor hun bodemtijd tonden verlengen. Toen het moment gekomen was om de pijlers rit het bouwdok te tillen en over te brengen ïaar de sluitgaten, bleek dat de platen van blik vaarop ze stonden, in veel gevallen van de lijlerbodem loslieten. Dit maar zo te laten was itgesloten: de loshangende platen zouden de Ostrea' maar ook de al gelegde funderingsmat- 3n kunnen beschadigen. Het blik van de middenvelden moest in elk geval verwijderd /orden. Eerst gebeurde dat terwijl de pijler vrij de kabels van de 'Ostrea' hing. Onviakheden de werkvloer, de geringe werkhoogte bij i rag water en de veiligheid van de duikers raakten dat toch minder wenselijk. Bij gebruik van zwaar gereedschap dienen duikers afge- F g. 2. Overzicht van de ichting van de sluitgaten in c Hammen (a), de Schaar van F ggenplaat(b)endeRoompot (ci a. b.

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1985 | | pagina 25