dat de reeds aanwezige kokers zich verplaatsen.
De fenders in het horizontale vlak worden zo
opgesteld dat ze tevens dienen als geleiding bij
het plaatsen van de koker over de laatste
anderhalve meter; zo kan de theoretische
eindpositie binnen enkele centimeters worden
bereikt. De geleideconstructies zijn tevens
voorzien van een aantal vijzels, die na het
plaatsen dienen om de verkeerskoker op de
juiste theoretische positie te duwen. De
verkeerskoker wordt daarom altijd te krap
geplaatst; de eindpositie is na het plaatsen
altijd te ver gesitueerd in de richting van de
geleideconstructie, zodat altijd met de vijzel
kan worden gewerkt.
Na het plaatsen wordt de verkeerskoker door
de droge afbouwtrein verder fijngepositioneerd
in alle drie de richtingen, en afgemonteerd.
Tot nu toe zijn in de sluitgaten Hammen en
128
Schaar alle landhoofdverkeerskokers, verkeers-
kokers en hamerstukken geplaatst. In de
Hammen zijn daarnaast reeds alle schuiven en
bewegingswerken aangebracht. De plaatsingen
zijn geheel volgens plan verlopen, wat neerkomt
op een gemiddelde produktie van acht plaatsin
gen per week, bij een 126-urige werkweek.
Eind december 1984 is de proefperiode
ingegaan voor het plaatsen van dorpelbalken.
Het winterweer zorgde voor enige stagnatie.
Met het operationele plaatsen van dorpelbalken
dient op 1 juli 1985 te worden aangevangen.
Daarvóór moeten alle verkeerskokers in de
Roompot, afgezien van de landhoofdverkeers-
koker bij Noordland en de daarop aansluitende
verkeerskoker, alle hamerstukken in de Roompot
en alle schuiven en bewegingswerken in de
Schaar nog worden geplaatst.