uitgeschoven en de aanslag naar de kopzijde
van de deurkas gedraaid, waardoor verplaatsing
van de roldeur in lengterichting wordt verhin
derd.
De deuren kunnen niet drijven, en dienen dus
met een bok te worden geplaatst en verwijderd.
Ze zijn overigens onderling verwisselbaar. Het
rijdek boven op de roldeur is geschikt voor
zwaar autoverkeer met een beperking ten
aanzien van het aantal laststelsels dat zich
tegelijkertijd op de deur mag bevinden. Het
rijdek is aan weerszijden voorzien van een
leuning die tevens als vangrail dient.
Telkens is één van beide deuren berijdbaar. De
hydraulische randvoorwaarden die ook gelden
voor de deurschuiven luiden als volgt.
De maximale waterstand aan de Noordzeezijde
mag N.A.P. 5,50 m bedragen bij een Ooster-
scheldestand van N.A.P. - 0,70 m. De maximale
258
golfhoogte die is toegestaan bedraagt 6,2 m,
bij een golfperiode van 9,5 s en een reflec ie-
coëfficiënt van 0,7. Deze omstandigheden
hebben een kans van voorkomen van 1/4( 00.
Er is geen rekening gehouden met belasti ïg
door ijs.
Aangezien de sluis slechts één binnen- er eer
buitendeur heeft, wordt er een derde deu in
reserve gehouden, compleet met onderro wa
gens en hydraulica. Deze deur is in beide
hoofden inzetbaar. Hij staat opgesteld op ;en
hiervoor speciaal ingerichte opbergplaats aar
de zuidzijde van het sluitgat Roompot, op het
eiland Noord-Beveland.
Periodieke inspecties dienen ervoor te zoi gen
dat de reservedeur, met alle machinedele
bedrijfsvaardig wordt gehouden.
De bedoeling is dat alleen van deze reserv edei
gebruik wordt gemaakt in geval van onhe'Stel-