naai belang. De plannen zijn wel zo opgezet, dat mocht de autosnelweg t.z.t. op drukke zomerse dagen het recreatieverkeer (hoofdzakelijk op zondag van de kust af) niet meer normaal kunnen verwerken en naar het voorbeeld van de Belgische autosnelweg Oostende-Brussel (toen die nog niet was omgebouwd tot 2 x 3 rijstroken) met beide banen voor verkeer in dezelfde richting worden ingezet, het dan niet drukke verkeer in te gengestelde richting over de oude weg kan worden gevoerd. Het is niet de bedoeling de oude rijksweg bij het Rijk in beheer en on derhoud te houden. Het overdragen van oude wegen aan andere daarvoor in aanmerking komende instanties als provincie, gemeente of waterschappen is echter veelal een moeizame en tijdrovende zaak. Zo is de oude Sloeveerweg op Walcheren, die reeds in 1871 zijn belang voor het doorgaande verkeer verloor eerst bij K.B. van 5 maart 1970 n 15 overgedragen aan het waterschap Walcheren, hopelijk duurt het met de thans voor overdracht in aanmerking komende wegen minder lang. 19 oktober 1971 0 ening door Ir. J. Zuurdeeg, schrijver dezes, Rijksweg 58, ged. Luchtenburg (Waarde)-Rilland ter plaatse van het viaduct in de tweede weg.

Tijdschriftenbank Zeeland

Historisch Jaarboek Zuid- en Noord-Beveland | 1976 | | pagina 109