M,
J. KOK
®§fes -
NAA^VILOOZE Yennootschap^i,,^^:
BE ZEETTWSCHE (M)
ST00IB00T-IAATSGHlim>
Tot de oprichting waarvan bewilliging is verleend bij
Koninklijk besluit van 29 October 1880, N°. 25.
•fócun;?, t»«n
,v AA SÏSHÏi
A"
V& VOOR Ml
f-yn
eïcTZ...cJ'd-s&z.facyZ:: 54.
Ak deelhebber voor een Aandeel, groot EEN DUIZEND GULDEN,
iu do Nmimlooze Vennootschap: „DE ZEEUWSCRE STOOMBOOT-MAATSCHAPriJ",
opgericht hij akte, verleden voor den Notaris L. L. Woutbbskk en getuigen, den IS3" No
vember 18S0.
Af en toe worden in Amsterdam nog wel eens oude effecten verhandeld. In november 1982 bracht
dit aandeel nog 130,-- op. In 1880 waren er 63 uitgegeven.
(Eerste Nederlandsche Oude effecten Antiquariaat. Amsterdam)
agentschap voor de TELEGRAAF-schepen, waarvan de vrachtdienst naar/van Antwerpen
de belangrijkste dienst was. De TELEGRAAF-schepen voerden ook de dienst Hansweert-
Walsoorden uit, die op dinsdag, donderdag en zaterdag werd gevaren.
In 1881 werd een nieuwe stoomketel in het raderstoomschip ZEEUWSCH-
VLAANDEREN gebouwd. In de jaren 1880-1881-1882 werd jaarlijks een subsidie van
11.000.-- aan de stoombootdienst Jan Smit V c.s. uitgekeerd.
In 1882 werd in Hansweert de buitenhaven het definitieve eindpunt van de veerdienst.
Naar Vlake ging een andere omnibus rijden. De steigerdam in Walsoorden werd
gerepareerd voor 453.—.
In januari 1883 werd de omnibusdienst naar Vlake hervat met een subsidie. Het rijtuig kon
12 passagiers vervoeren. Voor de bootreizigers en hun bagage was deze rit gratis. Als de
omnibus in de wintermaanden over de slechte wegen niet kon rijden, werden er arresleden
ingezet. Voor de stoombootdienst werd dat jaar de subsidie verhoogd tot 15.000.—. Vanaf
station Vlake vertrok in 1884 de omnibus om 07.40 uur, 12.00 uur en om 16.30 uur. De
veerboot vertrok uit Walsoorden om 06.00 uur, 09.00 uur en om 15.00 uur.
8