VEERBOTEN EN TRAMS IN HANSWEERTTOT 1940
Het tramstation bestond uit: haltegebouw, goederenloods en weegbrug bij de losplaats.
De dienstregeling per 2 oktober 1927 gaf aan:
- veerdienst Hansweert-Hoedekenskerke:
op werkdagen één afvaart en op zon- en feestdagen twee afvaarten;
- veerdienst Hansweert-Walsoorden:
op werkdagen zes afvaarten en op zon- en feestdagen twee afvaarten;
- tramdienst Hansweert-Vlake:
op werkdagen zeven ritten en op zon- en feestdagen drie ritten.
Het vervoer op de tramlijn bedroeg in 1927: 55.444 reizigers. Er werd ook een reserve
stoomketel van Décauville voor de stoomlocomotieven aangeschaft.
Autobusondernemer P. Leendertse ging vanaf 1 april op donderdagen de dienst Hans-
weert-Middelburg uitvoeren.
Op 21 april 1928 bracht de PSD het motorschip KONINGIN WILHELM1NA in de vaart.
De PSD gaf haar nieuwe schepen voortaan een naam van het Oranjehuis: hierin kwamen
later wel enkel uitzonderingen voor. Dit schip verzorgde ook wel de dienst Hansweert-
Walsoorden. In 1928 werden op die lijn 64.842 passagiers vervoerd en de veerdienst
Hansweert-Hoedekenskerke vervoerde 51.937 passagiers. Van de tramdiensten maakten
ongeveer 50.000 reizigers gebruik. Al met al gemiddeld ongeveer 460 boot- en
trampassagiers per dag. De autobusdienst Hansweert-Goes van Zoetewei werd per 7 juni
1929 opgeheven.
Chef-machinist G. Hekhuizen aan de arbeid in de werkplaats van de tram in de koude winter van
1929/30.
23