zoekeng op z'n eihe. Ze kwaeme aol mê öher ut land in, mê op den duur kwaeme ze in Den Elder terechte. Noe, in dat uusje öze Dukdalf enoemd. Atte julder noe de beteekenisse van un dukdalf nie weete, za ik prebeere dat wat uut de doeken te doen. 1. Un dukdalf dat binne zwaere paelen, die atte mee dwasouten in mee hrööte bouten as twaere ammenkaore eklonken ore, hoed vast eschroefd, in zö un paelwèrk vurme, die ajje in iedere aevende, in ook in de binnewaeters kan vinde. Zö'n dukdalf mot bestand weeze teehen ut hewèld van 't waeter, mê boovenal de klappen opvange wae atte de scheepen d'r teehen an kunne vaere, want anvaerenhen binne aoltied niet te vermien. In zö bestae noe êêl ut leeven, mensen, je motter wat van maeke, heeve in neeme zè ze dan, anders binnen de anvaerenhen nie van de locht. 2. Un dukdalf steek un ènde boven 't waeter uut om 'n hoed te kunnen zie. Zö binne d'r ook mensen in ut daehelukse leeven, die un ènde booven un andere uutsteeke, wae van ut spreek-woord zeit: öhe bomen vanhe vee wind. Ajje öhe staet op de maatschappelukke lad der, mojje opppasse wat ajje doet. Ut oor hauwer ezie, ajje buuten de pot pist, in dan kom- me de praetjes: eijet al 'oord van die, in die, die ei dit of dat edae, in dan aele ze soms je vo der of gröötvöder nog uut graf. Wat zè ze dan: die was öök nie vö de poes, dus ut bluuft uut- kieken eblaeze. 3. Un dukdalf dien öök nog vö beschèrmeng van sluuzen in bruggen. Zö kan öök un méns in dit leeven eplaest ore om wat vö z'n meedemèns te beteekenen, om mekaore tot un and in un voet te weezen, om de verdrukten in 't maatschappelukke leeven, die atte op je leevens- wègt eplaetst ore, te beschèrmen, in prebeere dasse nie onderesnêêuwd ore in deze arde waereld. Oe blie kan un méns nie weeze, atten ulpe kriegt in un rottug zaekje, wae atten buuten z'n schuld soms in teréchte ekommen is, in dan olpen oord. O, wat ister in deeze moodèmen tied nog un öp te doen op aolerlei hebied. 4. Un dukdalf is öök un meerpaele vö scheepen. Un plèkke waer ajje veilug kan lè, soms in un sturm, of ajje te lank teehen de stroom in evaeren eit. Wat is ut dan öök van ut aolerh- rööste belang, dat un méns anden aevend van z'n leeven zoon dukdalf mag bereike, om nae hedaene wèrkzaemeeden de tros lanhs zöö'n paele te slaen. Men zouwe nog deu kunne hae, mê dan oortut te lank, nog eeven ofronde. Ajje die vier beteekenienhen, openoemd van un dukdalf, beschouwt as un écht, astwaere anêêneklonke hehêêl, dan zou ut maatschappeluk leeven d'r zö uut motte zie. Wat ister van die êêneid terèchtekomme Zie mê rond je, wat vroeher nog vast leek, stae noe te trillen. Êêl de maatschappij is ziek ore, d'n êênen weet ut nog beeter dan d'n aoren, veele bespreekenhen, lou loene, in ut zét hêên zoo an d'n diek. Un ieder weet datter bezuunegd mot ore, mê bie mien motte ze nie be- hinne. Duuzenden stèrve van d'n onher, duuzenden ao hêên dék booven d'r ööd om te weu- nen vanweehe oorlogshewèld in motte vluchte van ut êêne nae 't aore. Ménsen, men auwe op, dankbaereid zou ons arte motte vervulle. M'n ao aolus nog, wilder kunne beeter onze schoeren d'r onder zétte inplèkke van lanhzaemanaksjus of staeke, waer ajje nog vérder mee achteruutboert. Bekiekt ut es, un ieder op z'n eihe turrein. Wullum Wij laten hieronder meteen het onder d genoemde gedicht van mevr. Wiebrens-Beekman volgen. Daarna vergelijken we de beide teksten met de bandopname uit 1963, de gegevens uit Dial. Sch.-D. van het begin van de jaren '50 en met de antwoorden op de vragenlijst van 107

Tijdschriftenbank Zeeland

Kroniek van het Land van de Zeemeermin | 1984 | | pagina 109