natuur is nemen we Het Kadaster in Middelburg. Afgelopen zomer werd het eigen personeel en bezoekers verwelkomd door een grote maquet te van de Eendenkooi, die in de en treehal geplaatst stond. Iets derge lijks ziet u ook wanneer u bij Ver- duijn in Breskens binnenstapt, want daar is in de entreehal een perma nente collage met dia's van Het Zwin te bewonderen. Een andere commu nicatie-uiting naar het eigen perso neel is via het personeelsblad. Het merendeel van de bedrijven maken van die mogelijkheid gebruik. Ook biedt Zeeuws Landschap, op verzoek, het personeel van de adop terende bedrijven een excursie aan. Dit in het 'eigen', of een ander na tuurterrein, en al dan niet in combi natie met een daarbij passende ac tiviteit zoals een speurtocht of een dia-lezing. Dit soort personeelsuitjes valt zowel bij personeel als directie, alsmede bij de tot standkoming van de verster king van deze relatie en de bedrijfs cultuur, goed. Externe communicatie Grafisch bedrijf Pieters te Groede, die zich adoptant van Het Groote Gat mag noemen, communiceert dit feit vooral richting externe doelgroepen. "De sponsoring sluit geheel aan bij de profilering als Zeeuws bedrijf. Hoewel, of misschien juist omdat zeker de helft van onze klanten buiten Zeeland woont, profileren wij ons als Zeeuws bedrijf. Wij zijn er trots op om in het mooie Zeeland te wonen en te werken", aldus de heer F. Pieters, commercieel directeur. "Wij communiceren dat via diverse media, variërend van een zaken- magazine voor Zeeland tot een regio nale ondernemerskrant". Als voorbeeld van een andere moge lijke externe communicatie-uiting nemen we de vermelding van de sponsor Het Kadaster op het infor matiebord bij De Eendenkooi, ledereen die dit gebied bezoekt, wordt geconfronteerd met het feit dat dit bedrijf zich inzet voor behoud en bescherming van de natuur. En u hoeft niet eens naar de Sint Anna- Jacobapolder om te zien dat Zeeuwse bedrijven de natuur een warm hart toedragen. Want Autolease Zeeland vermeldt de betrokkenheid met het Zeeuwse Landschap op de bedrijfs- busjes van de veldmedewerkers van de Stichting, die in geheel Zeeland rondrijden. Keuze gebied Als de keuze voor het gebied ter sprake komt laten we de heer Pieters nog even aan het woord. Want de twee broers die het bedrijf runnen hebben een duidelijke reden voor de keuze van het geadopteerde gebied. "Wij zijn aan de rand van Het Groote Gat opgegroeid, en hebben daar goede herinneringen aan. We speel den en visten daar, en in de winter genoten we op onze schaatsen van dat water. En nog dagelijks genieten wij en onze medewerkers van dit gebied, omdat het in onze werkom geving ligt". De keuze voor het gebied vanwege de ligging in de buurt van het bedrijf en in de buurt van de woonomgeving van de (meeste) medewerkers geldt ook voor Verduijn en Boom Kollektief. Zij nemen makkelijk een kijkje in het natuurgebied, wat juist door hun bedrijf een warm hart toegedragen wordt!! Zeeland is En een meer dan aantrekkelijke provincie om te wonen, te werken en te recreëren, ten waterrijk land met tal van recarmen en binnenwateren. Een stukje Nederland om uinig mee om te springen. Gewoon om de kwaliteit van het leven in stand te houden. Omdat Pieters Grafisch Hedrijf niet alleen de kwaliteit van het eigen werk bewaakt, maar dat ook van belang vindt voor de mooie kreken in "eigen regio", steunen wij "Het /ccuwschc Landschap". Daarom adopteerden we "Het Grixite Gat" vlakbij Oostburg: een meer dan fraai natuurgebied met tal van planten en vogelsoorten. En goed toegankelijk voor de mens om ervan te genieten.

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Landschap | 1998 | | pagina 17