Qodrljvontorroin DRIEHOEK Voor mijn werk bij de provincie Zeeland kom ik nogal eens buiten Zeeland. Het valt me op dat de mensen waar ik dan mee spreek ruwweg zijn onder te verde len in twee groepen: of ze kennen Zeeland omdat er familie of een kennis woont of ze kennen Zeeland van vakan tie. Blijkbaar is Zeeland een gebied waar je vooral komt als je op vakantie gaat. Vraag je wat door dan blijkt Zeeland wat kleiner te worden en zich te beperken tot een strook langs de kust met wat uit stapjes naar het achterland. Dat zet toch aan het denken. Zeeland is toch echt meer dan een strook kust. Natuurlijk weet ik dat er ook mensen naar andere delen van Zeeland gaan en dat vakantie echt niet de enige reden is om er te komen. Toch word ik altijd weer een beetje moe van "Oh, wat leuk dat je uit Zeeland komt, ik was er vorige jaar nog op vakantie en...". Vanuit marketing oogpunt heeft Zeeland dus te maken met een probleem dat veel mensen de Zeeuwse kust als eindbestemming zien maar voorbij rijden aan heel veel moois in de rest van de provincie. Hoe komt dat? Is het beeld van mensen over Zeeland niet sterk genoeg en te eenzijdig? Om daar antwoord op te geven duiken we even in de wereld van branding en marketing. De Boom In Winter 2017 Stichting Landschapsbeheer Zeeland 23

Tijdschriftenbank Zeeland

Landschapsbeheer Zeeland - de Boom in | 2017 | | pagina 25