Dan most 't gat voe d'n as 'eboord worre.Mie 'n aevegaer van weerskanten
van de bosse deur de centergaetenDan mie lepelboren van oploópende
groottenommer 1-2 en 3.toe'at 't gat zó groot was as de kleinste maete
van de asbusseOmdat die asbusse taps was,most vanof de waegenkant (De
binnenkant van 't wiel) mie 'n schoepe 't gat op de juuste maete 'eboord
worre.
1aekje
sniekantlj
aevegaer
schoepe
Dat gieng êêl heleieluk an.De schoepe wier loodrecht in'eklemd,en dan
leien ze 't wiel(waegenrad) op de schoepe.Twi man moste 't rad zuuver
'oriezontael ronddraoien,zó noe en dan most 't rad op'elicht worre om
de krullen kwiet te raeken.An de schoepe zat 'n aekje die de krullen
vastpaktezódat de krullen bie t oplichten van t rad uut t gat
kwaeme.De schoepe was een tapse bore.Was 't gat gróót genoeg,dan most
d' asbusse d'rin 'eslöóhe worre.Voe 't ankloppen van d' asbusse in
't geboorde gat,gebruukten z'n ronde eiken klosse.
Mie 't kopsênde d'rvan sloehen ze d' asbusse d'rin,deur op de klosse
mie 'n 'aemer te slae. D' asbusse most nie gelieke komme mie de
bosêïnden,maer iets naer binnen de bosse zitte.
Aen d'asbusse zat een nokje zódat de busse vast in 't 'out bleef zit
ten en nie kon draoien.
Voordat 't rad naer de smid 'ebrocht wier,most de buutenkant van
't rad vlak 'eschaefd worre.'t Eêle rad wier op 'n pit 'ezet en dan
maekte ze 't rad vast mie 'n bout.
vellienge
.wartel
plaete
pit
urfel
Die bout gieng deur 't asgat en vanonder in de pit vast'ezet mie 'n
wurfel.An de bovenkant kwam op de bosse 'n plaete en daerop 'n
48