Intussen is ook begonnen op de zwakste plekken van
de nooddijk te bekrammen,namelijk met losgemaakt
geperst stroo,open geschud,waarover vlechtwerkwat
met paaltjes van ongeveer 40 cm lengte met inkeping
op het boveneind in den dijk wordt vast geperst wat
wel goed werk lijkt.
Na 5 Mei staat de grote dreglijn stil,daar de machi
nist zijn verlof moest nemen.
De kleine is 8 Mei begonnen een wal te werpen op
kavel 74 om rond de hoeve en gebouwen een dijk van
voorlopige drooglegging te zorgen,wat maar een drab
bige dijk schijnt te worden.
Ook worden door de Firma van der Schuit per dag
1000 perkoenen bezorgd,die we evenwel niet zo dade
lijk voor het werk benodigd hebben.
Zaterdag was een schip(schipper Teunisse) met een
lading afbraakpuin aanwezig,wat door hemzelf werd
gelost,de helft ongeveer op het einde van de
Havendijkweg en het andere op 't eind van de
Krukweg.Voor die tijd hadden we de split vervoerd
naar 't jachthuis om plaats te maken voor het stor
ten van puin.
Maandag 11 Mei hebben we de mèeste zandzakken,die
zo hier en daar voor waterkering waren aangelegd,
geledigd en gewassen om algehele verrotting te voor
komen,dat in de duizenden liep,en tegelijkertijd
het uitkomende zand tot dijkjes opgeworpen.
Ook zijn we dien dag rijshout gaan vervoeren,dat
de voorgaande storm was komen aanspoelen vanuit
Noord-Bevelandwaar de aannemer Van Oord bezig was
zinkstukken te vervaardigen en het hem van zijn
opslagplaats door de vloed was meegesleurd.
Het is wel een warboel maar toch bruikbaarwat ons
ook voortgang kan doen maken met versterking van
de nooddijk.
Woensdag 12 Mei is de nooddijk klaar gekomen over
't Goesche Diep met oprijdenzodat we nu met het
vrijgekomen personeel van dat grondwerk met rijs-
houtbewerking kan worden begonnen,wat voor ons
19