in de polder,zodat al het water dat niet door de
duiker aan de weg en door de spuikade weg kan,door
de Kapelse Kreek terug loopt.Zodat donderdag de
duiker is bezweken onder door de Zeedijkwegwelke
is gestopt moeten worden met zandzakken wat niet in
één tij tot stand kon worden gebracht,wat vrijdag
25 Juni is gebeurd,waarna zaterdag de gemaakte dam
met de middagtij weer gedeeltelijk is meegesleurd.
In de loop van de week is de rails vervoerd naar
kavel 73 voor vervoer van klei.Ook is een lading
kolen en een lading steenpuin in lossing.De puin
wordt over een viaduct met kipkarren op kavel 63
neergestort,het loopt gelijkvloers met de Haven-
dijk,om later naar de buitenkant van de dijk te
worden getransporteerd.
Vrijdag 25 Juni is ook de uitvoerder van het werk
begonnen een noodkade aan te leggen op de Zeedijk
weg van stropakken geklemd tussen schuinstaande
paaltjes,om het water tegen te gaan over dien weg
te stromen.
Donderdag 24 Juni is onze pompinstallatie buiten
werking gekomen,welke één reeds door een motor is
vervangen.In tussentijds was bij de hoeve ook de
gehuurde motor verwisseld met een motor van de
WP (2) welke het water nu rechtstreeks naar de
buitenzijde van de hulpdijk pompt door aanlegging
van persbuizen door die dijk wat goed werk doet
en water zo zelfs doet krimpen,dat niet meer hele
dagen behoeft te worden gepompt.
Zaterdag 26 Juni heeft baggermolen en zuiger in
rust geweest,daar het personeel hun verlofdagen
waar namen.Ook zijn wat Rotterdamse arbeiders
zaterdagmiddag naar huis vertrokken voor verlof
dagen.
Maandag 28 Juni is de gehele bagger- en zuigerin
stallatie om 1 uur weer in werking getreden.
Zo regelmatig komen de materialen aangevoerd,
zoals steenpuin,kolen en bazalt en ook zijn weer
24