56 Aflevering 181 najaar 2013
Algemene Ledenvergadering uitbrengen.
4.4. De secretaris draagt zorg voor een ledenlijst of register, waaruit de
aard van het lidmaatschap dient te blijken. De secretaris kan deze activiteit
delegeren aan de ledenadministratie.
4.5. De administratieve afhandeling van de financiële of de
ledenadministratie kan worden overgedragen aan, door het bestuur te
benoemen, administrateurs).
Artikel 5. De penningmeester
5.1. De penningmeester beheert de geldmiddelen. Hij/zij (hierna te noemen
hij) draagt zorg voor de inning van de bijdragen en houdt boek van alle
ontvangsten en uitgaven, zodanig dat de baten en lasten van de vereniging
kunnen worden gekend.
5.2. Betalingen uit de verenigingskas worden door hem alleen gedaan
na overleggen van behoorlijke kwitanties of declaraties, ondertekend
door de secretaris of diens vervanger. Gelden, welke niet nodig zijn
voor het bestrijden van lopende uitgaven, worden door hem beheerd
overeenkomstig door het bestuur te stellen regels.
5.3. Op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering brengt hij verslag uit van
zijn beheer, tevens dient hij een begroting in voor het nieuwe boekjaar. Hij
is verplicht aan de kascommissie inzage te geven van de kas en van alle
boeken en bescheiden en ook overigens alle inlichtingen te verstrekken,
welke de kascommissie van hem verlangt. Gelijke verplichtingen bestaan
voor hem jegens het bestuur, dat hem te allen tijde ter verantwoording kan
roepen.
5.4. De penningmeester draagt er zorg voor dat alle financiële stukken
bewaard blijven overeenkomstig de wet.
5.5. De Algemene Ledenvergadering benoemt jaarlijks een nieuw lid van de
Kascontrole Commissie. De zittingstijd van dat benoemde is drie jaar.
5.6. Voor de inning van de contributies benoemt het bestuur een
administrateur die voor het beheer en de financiële uitgaven van
Nehalennia zorg draagt en in de Algemene Vergadering daarvan verslag doet
overeenkomst de penningmeester volgens artikel 5.1 t/m 5.4 en artikel 18.
Artikel 6. Dagelijks Bestuur
6.1. Het Dagelijks Bestuur bestaat uit voorzitter, secretaris en
penningmeester.
6.2. Het Dagelijks Bestuur behandelt die zaken, welke geen uitstel gedogen,
alsmede die, welke het wordt opgedragen. Het deelt zijn besluiten ter
bekrachtiging op de eerstvolgende bestuursvergadering mede.
Artikel 7. Bijeenroepen en agenda van het bestuur
7. 1. Het bestuur komt ten behoeve van de uitoefening van zijn taak bijeen
in de in de statuten bepaalde gevallen.
7. 2. De voorzitter bepaalt tijd en plaats van de vergadering.
Een vergadering wordt, behoudens spoedeisende gevallen, gehouden
binnen 14 dagen nadat het verzoek daartoe is ingekomen.
7. 3. De bijeenroeping geschiedt door de secretaris door middel van een
schriftelijke of digitale oproeping aan de leden.
De secretaris stelt voor iedere vergadering een agenda op, waarop de door
de voorzitter en door de leden opgegeven onderwerpen worden geplaatst.