gaen van de boot zou d'r - leek mien - toch iets gae verandere. As je 't vanuut Walcheren bekiekt, dan is een reisje naè de over kant toch een opgaeve. Je moe wachte bie 't tolplein, je moe een ènde riee en 't kost wat ook. Dan gae je dus nie naè de overkant vö de lol, maer alleên as je d'r een doel eit. Anders gae je nie. Maer as je dan gaet, dan ei je ook ruum de tied, want vertragieng is t'r dikkels genoeg. En as je d'r dan toch bin, laet je agauw 's een boot wegvaere om eventjes in eên van de durpen ginter rond te kieken. Zeêuws-Vlaomiengen doen dat op Walcheren a net eên- der. Dat za verdwiene. As ik zömedeêm van Vlissienge naè Bresjes wil, dan moe 'k eerst naè de Zak van Zuud-Beveland om an de aore kant van de tunnel net zö een ènde wl terug te rieen. En zö leuk is dat durp in Zeêuws-Vlaenderen noe ook wl nie. Dan tuffe 'k net zö liefst even deur naer Antwerpen. Da's een stikje verder, mae je eit er vee meer. Terwiele as 't langzaem duusterder wier in de lucht, filosofeerde 'k nog wat deur over Bresjes zonder boot en 'k vroog m'n eige af of a'k 'et zou misse. De winteraevend viel a vroeg vandaege. De ver- lichtieng sproeng an. Een ienkele veugel zocht een takke om de nacht d'r op deur te briengen en aol-an wier de reke wachtende auto's angevuld mee nog een vierwieler. Ik keek in m'n lienkse butenspiegel en zag de tweê frietkotten lief naè me lache. M'n maege knorde dat n 't er mee seêns was en nae even twufele, gaf ik me gewonne. 't Liep a tegen zesse en 'eêl de middag ao 'k nog niks substantieels deur m'n keelgat g'aod. 'k Wandelde langst de reeke auto's en in de snackbar 't kortste bie bestelde 'k iets vets. 'k Was toch a te zwaer. Leunend op een automaat mee kauwgomballen at ik van m'n frie ten en over 't veerplein keek ik naè de Schelde. In de verte zag ik nog 'oe at de opbouw van de 'Beatrix' uut 't zicht rocht. Ze 'ieng een bitje over naer eên kant. Vreemd dat aol die boten scheêf 'ienge as je ze op de Westerschelde zag vaere. Een weeke terug ao 'k op de kaoie gestae en geziee dat de boot die binnenkwam een fraaie zwieper maekte en een kleine 'onderd meter naest de fuuke an de grond liep. Ie ao z'n eige losgewroeteld en in tweede instan tie z'n goeie plekke gevonde, z'n vracht gelost en ons an boord genome. Toen ao 'k m'n eige nie zö veilig gevoeld en 'k was mae buten gebleve, an de 'oge kant van de boot. As n om zou kappe, kon 'k er zö bovenop klautere. 'k Zag nog aoltied de beelden van de 'Herald of free Enterprise'. Tegenover me ao je 't gedateerde en wansmaekelijke restaurant dat a zö lange de sfeer van de omgevienge verpestte. As man uut de horeca 'k nog wè begrip vö de ondernemer die as 't gebouwd ao. Vö zien tied was de man dienkelijk iesselijk voruutstrevend geweest - wat vö tied dat dan ook geweest moogde zien. Mae sindsdien ao 't bedrief z'n eige alleên nog maer onderscheie deur 't verlênen van de slechtst dienkbaere service tegen een immoreêl 'oge pries. Op z'n zachtst gezeid aodde ze d'r een bedienkelijke opvattieng over de grondbeginsels van 't omgaen mee ménsen. A

Tijdschriftenbank Zeeland

Noe. 'n bitje uut 't zuudwesten | 2000 | | pagina 7