Reker trekt an de belle
Marco Even hu is
Een paer maenden vromme kwam Siemon
Reker op't symposium Taal of Tongval op
de proppen mee de deu 'urn opgestelde en
ingediende Motie van tolerantie en attentie.
Die motie oor gesteund deu organisaties as de
Stichting Nederlandse Dialecten.
Oök Stichting Zuudwest 7 en de redactie van 't
blad Noe steune de oproep van Reker an de
over'eid om 's serieus te kieken naè wat a dien
over'eid noe feitlijk wil mee streektaelen en
dialecten. An den êne kant ore streektaelen deu
de over'eid officieel erkend, maer an de aore
kant verdwiene d'r meugelijkeden om die tae-
len en taelvarianten te onderzoeken of verder
te ondersteunen. Zö is t'r in de dialectologie a
vee werkgelegeneid verdwene en naebie aolle
structurele steun vaolt langzaemerand weg.
A je 't mee de motie seêns bin, dus as jie d'r vo
bin at er meer structurele en naedrukkelijke
steun van overheidswege an aolle dialecten en
streektaelen op 't Nederlandse taelgebied komt,
dan kan je een briefje of een mailtje doee an de
redactie van Noe (Ritthemsestraete 14, 4388 JR
Oost-Souburg; noe@zeelandnet.nl). Ons stiere
julder reacties dan wi deu as steunbetuiging vo
Siemon Reker en de Stichting Nederlandse
Dialecten. Me rekene op julder steun.
Motie van Tolerantie en attentie
Uitgaande van de fundamentele gelijkwaardig
heid van talen en dialecten; in aansluiting aan
het Multiculturele Manifest 20001; onver
minderd de werking van het Handvest voor
regionale talen of talen van minderheden2 en
met een expliciete erkenning van de rol van
het Standaardnederlands (en in Fryslan van het
Fries), roepen deelnemers aan het symposium
Taal of Tongval (Amsterdam d.d. 12 juni 2001)
en andere ondertekenaars alle overheden
(zowel de landelijke, provinciale als gemeente
lijke), alle betrokken instellingen en alle
sprekers in het Nederlandse taalgebied op tot
VOLLEDIGE MAATSCHAPPELIJKE ACCEPTATIE
van en UITDRUKKELIJKER STEUN aan de van
oudsher in dat gebied gesproken variëteiten
dan thans het geval is.
Die steun betreft zowel de algemeen-
maatschappelijke, onderwijskundige en
culturele facetten van de problematiek als het
wetenschappelijke onderzoek terzake.
6
I noe nummer 13